Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 19 oktober 2011

Wordfeud, gamla X och trötta piloter...

Av Helga - 19 oktober 2011 17:30

Jag är ute på turné igen och sover ännu en natt på hotell. Jag har just klämt en hamburgare från hotellrestaurangen och ska nu bara ta det väldigt lungt resten av kvällen. Imorgon bär det av i ottan igen.


Igår när jag flög en Europaflygning var det en kille i 35-årsåldern som kom ombord. När han såg mig sa han;


- Du är så lik min förra flickvän. Jag tänkte - vad gör Maria här? Du förstår - jag är lite rädd för henne.


Allt detta slapp ur passageraren på ett andetag. Hihihi... Undrar vad som hänt dem emellan. Han verkade närmast lättad att jag inte var HON.


Nu till något helt annat.


Hur vet man att wordfeud är en "plåga" just nu?


Jo, man får ett SMS klockan 23.20, när man redan sovit en dryg timme pga tidiga morgnar, som ser ut som följer;


- Spelar du wordfeud? I så fall vill jag spela med dig :) Syrran


Jag tror faktiskt att jag lätt skulle kunna bli wordfeud-beroende, men nu har jag ju ingen Iphone som tur är...


Förlåt mig kära storasyster för att du blev material till min blogg idag


En sak till... En av dagens stora nyheter handlar om trötta piloter. Piloterna på mitt flygbolag har ofta långa dagar - ofta utan riktiga matpauser. Jag ser gärna att all flygande personal har rimliga arbetstider så att flygsäkerheten efterlevs på bästa sätt.

 
 
Åsa

Åsa

19 oktober 2011 21:21

Haha, kan bara tänka vilken chock han måste ha fått. Speciellt eftersom han sa det på det sättet. Annars hade han nog hållit tyst.

Wordfeud är kul! Men min värsta hysteri har lagt sig. Nu känner jag inte att jag MÅSTE svara så fort jag hör plinget att nån har lagt ett ord.

http://wessand.blogg.se

 
trollmor

trollmor

19 oktober 2011 22:38

Det är vid såna tillfällen man skulle vilja komma på något rappt att säga.
Wordfeud skullejag vilja ha i min smartphone men jag har inte hittat den på min nokia.Tur kanske.Har ett spel som jag brukar roa mig med vid lugna stunder och jag höll på missa planet från Landvetter till Umeå för jag var så uppslukad av spelet.Det skulle ha nog ha roat min omgivning om jag hade missat planet pga det.

http://trollmor.webblogg.se

 
Ingen bild

hampus3x2

20 oktober 2011 00:43

Min kille fann sin tjej på planet han vecko-pendlade med. Nu är hon mammaledig. En sportig och fräsch "värdinna". / farfar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards