Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 20 oktober 2011

En Jumpsuit kan vara bra på flygresan...

Av Helga - 20 oktober 2011 16:30


Nyligen kom det ombord en man som hade kavaj på sig. Kavajen hade hakat upp sig i livremmen där bak...


Jag sa att det nog blivit så när han passerat säkerhetskontrollen. Ja, sa han - man skulle ha plastskärp så man slapp ta av sig skärpet i kontrollen. Ja och så skulle man köpa sockiplast istället för skor så man slipper ta av sig om fötterna, sa jag.

Ingen dum idé, sa mannen. Sen köper man en rosa jumpsuit och så går man bara rakt genom kontrollen utan problem...

Jag skulle vilja se det. Våra affärsresenärer i rosa jumpsuits och sockiplast i kö på väg till säkerhetskontrollen...



Flyg · Humor
 
 
Åsa

Åsa

20 oktober 2011 17:10

Men vad skönt det hade varit för dom! Att få slappna av ordentligt under flygresorna. Och så snyggt det låter. Kan se det framför mig. :D

http://wessand.blogg.se

Helga

23 oktober 2011 10:13

Skönt men fult ;)

 
Kimmie

Kimmie

20 oktober 2011 20:14

Vilken fantastisk syn det hade varit =)

http://kimmietid.blogspot.com

Helga

23 oktober 2011 10:12

Ja hahaha ;)

 
wiper

wiper

21 oktober 2011 07:47

Vilken härlig liten episod du hade med en passagerare ;) fick mig ett gott skratt ;) Det hade sett kul ut om alla hade såna rosa overaller

Ha en fin fredag
kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

Helga

23 oktober 2011 10:11

Jag älskar såna här små samtal med passagerarna...

 
skrivmoster

skrivmoster

21 oktober 2011 08:22

Vilken syn! Kul med lite humor!

Ha en fin fredag och helg förstås!

http://skrivmoster.blobbplatsen.se

Helga

23 oktober 2011 10:10

Humor piggar upp, helt klart!

 
Ammis

Ammis

21 oktober 2011 15:16

Åh, herregud hur skulle det se ut?? Som om det vore Aliens som gick ombord antar jag. Tycker dom är skitfula!!!Bra att mysa i hemma men absolut inte till allmän beskådning, men det är min åsikt det. ha en go helg. krAMelikram

http://ammis.bloggplatsen.se

Helga

23 oktober 2011 10:10

Jag skulle inte ens vilja ha en hemma ...

 
Ingen bild

hampus3x2

21 oktober 2011 21:58

Två gubbar på kyrkogården träffades en dag:
- Vet Du vad som är den vanligaste dödsorsaken här i byn?
- Nää… Hur kan Du veta det?
- Det ser man här på de små skyltarna här på gravarna….
- ”Sköts av kyrkorådet…”

Helga

23 oktober 2011 10:09

Fniss...

 
Sussi

Sussi

21 oktober 2011 23:01

hahahaha ja det vore ju verkligen en syn! Man skulle ju i alla fall känna igen dom ;)

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

Helga

23 oktober 2011 10:08

Allt skulle ju bli så enkelt ;)

 
britten

britten

22 oktober 2011 19:02

Näää jag spelar inte heller W ord f...det är väl du och jag typ...

http://glitteroga.blogg.se

Helga

23 oktober 2011 10:07

Precis bara du o jag som inte spelar ;)

 
Ingen bild

Filifjonkan

22 oktober 2011 19:45

Hahaah Hej Helga jamen jag tror bolagets vinst skulle öka markant då för alla som vill flyga med för att se dem ju.ö Svar på din fråga jo de tär bättre kör sjukgymnastik så det ordnars sig rätt skapligt nu snart så kan man köra för fullt Ha det så bra

Helga

23 oktober 2011 10:07

Skönt att du är på bättringsvägen...

 
susjos

susjos

22 oktober 2011 22:58

haha! ja det skulle se ut det!
Inte är de fina dessa overaller :)

http://susjos.blogspot.com

Helga

23 oktober 2011 10:06

Nej, det är inget för mig iaf ;)

 
Ingen bild

-Nena-

24 oktober 2011 16:06

Ja det hade ju varit en syn det *S*

Helga

25 oktober 2011 09:07

Haha, jaa. Igår kom två tjejer ombord i sådana dräkter och jag log i smyg...

 
one piece

one piece

26 november 2011 11:28

så det ska vara! one piece åt folket!

http://www.one-pieces.se

Helga

26 november 2011 11:56

Jaa. hahaha :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Skapa flashcards