Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 19 februari 2012

Hur är det på fishspa?...

Av Helga - 19 februari 2012 13:45


I fredags blev jag ju utbjuden av mina kompisar. Det var en present sedan 50-årsdagen och jag visste inte mer än vilken tid vi skulle träffas.

Först blev det besök på Zoul Fishspa som ligger i Hotell Linnés lokaler i Uppsala. Där fick vi först ett glas vin och sedan fick vi varsin fotbalja att sätta ner fötterna i. Efter ett tag tvättades våra fötter och sen var det dags att träffa våra nya kompisar fiskarna "Garra Rufa".


Vi fick sitta på ett podium och sätta ner fötterna i varsitt akvarium. Fiskarna började jobba direkt. De äter upp döda hudpartiklar och livnär sig på det. Det kittlade nåt fruktansvärt och först tyckte jag nästan att det var lite läskigt men man vande sig och sen kändes det bara skönt och läckert...


Efter alltihop fick vi en lätt fotmassage. Det var verkligen en rolig, skön och spännande upplevelse...



Efter detta blev jag bjuden på en suverän middag hemma hos en av tjejerna!


Nu har jag stuckit iväg på en lång arbetsperiod och jag ska vara bortrest ändå tills på onsdag. Familjen har sportlov men sonen har valt att jobba extra för att tjäna lite pengar.

 
 
Hannele på Hisingen

Hannele på Hisingen

19 februari 2012 15:38

Kittligt :)

http://hannelesparadis.blogspot.com

 
Hannele

Hannele

19 februari 2012 16:32

Fick ni fisk till middag...?

http://hannelesparadis.blogspot.com

 
helga skrattar gott

helga skrattar gott

19 februari 2012 16:48

Hannele; hahaha... ja, lite sugen blev vi allt på sushi men det blev annat. Förrätt; Chevre, rödbetor o valnötter i ugn. Pasta med bl a kyckling till varmrätt o citronpaj till efterrätt...

http://www.helga1.bloggplatsen.seHelt underbart

 
UnderCover

UnderCover

19 februari 2012 19:29

Låter spännande med dom där fiskarna.
Tror inte det finns i närheten av UnderCoverland tyvärr
Men så fort jag får möjlighet så ska jag banne mej prova
Så det så

http://tankarochbilder.wordpress.com

 
skrivmoster

skrivmoster

20 februari 2012 09:35

Har hört om detta med fiskarna och tycker det verkar läskigt ..!
Kul med nya upplevelser och en kväll med kompisar! Ha det gott under ditt långa pass!

http://skrivmoster.bloggplatsen.se

 
FilifjonkanFilifjonkan

FilifjonkanFilifjonkan" title="http://filifjonkan-se.bloggplatsen.se]FilifjonkanFilifjonkan[/url]" target="_blank">filifjonkan-se.bloggplatsen.se]FilifjonkanFilifjonkan[/url]

20 februari 2012 09:38

Hej Helga. Hihi ja det har blivit populärt det där nu. Men som du sa det kittlas Min systerdotter var och gjorde det där. Så du har långflyg ser jag men då var det ju utmärkt att du fick fötterna dina i ordning för de skall ju jobba hårt då. Duktig son med extrajobb! Ha det bra där du är.

http://://b filifjonkan-se.bloggplatsen.se

 
Åsa

Åsa

21 februari 2012 14:41

Sån letade dottern efter på Sri Lanka. Det var hennes stora mål att testa det. Vi hittade dock inget. Hon får göra i Sverige ist. =)

http://wessand.blogg.se

 
Ingen bild

pia lindell

22 februari 2012 12:42

Jisses jaa...var till Playa del Ingles i december, och testade då ett fiskspa. Himmmeeeel vad det kittlade! Man satt med fötterna i ett slags akvarium precis vid shoppinggatan och fnissade så tårarna rann!!! Pinsamt men kul! ALLA kunde se mina fötter med ett stort gäng hungriga firrar runt dem. Jaa...undrar vad folk tänkte; en hysterigt hihiiande rödansiktad galning med vita fötter bland de vänligt sinnade pirayorna.

 
Ingen bild

Nena

22 februari 2012 16:10

Skulle vilja testa det där med fiskarna men jag är så fruktansvärt kitlig på fötterna så jag har inte vågat *S*

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards