Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 21 mars 2012

Lyxig eftermiddag och kväll...

Av Helga - 21 mars 2012 21:00

Ibland är mitt jobb lite extra kul, som nu t ex när jag kommit utomlands (i London) för en eftermiddag och kväll. Det har gått i ett sedan crewbilen släppte av oss vid hotellet. Jag bytte bara om på rummet och så gick jag ut en sväng. Jag handlade ännu en gång på billighetsvaruhuset Primark på Oxford street.Två små aftonväskor, en vit och en svart och två doftljus. Allt för 11 pund.


Sen blev det en fika i solen på ett italienskt café alldeles bakom Selfridges & co på Duke street, caffe Fratelli. Där satt jag bara och njöt av kaffet, en salamitoast och av det fina vädret.

Efter den sköna stunden promenerade jag tillbaka till hotellet och slank in på Marks and Spencer på vägen. Där fanns en hel del reaplagg och jag köpte ett par linnebyxor, en sommartröja och en cashmeretröja - allt som allt blev priset 79 pund.


Efter en kvarts vila var det dags att träffa kollegorna i hotellobbyn. Vi gick till en libanesisk restaurang i närheten av hotellet. Jag valde lammkotletter med sallad och det var fantastiskt gott! Dit går jag gärna igen...


Nu börjar det grusa till sig i ögonen efter en aktiv dag med start hemma vid 04.20 Snart dags att släcka lampan för att orka med en 10-timmars arbetsdag imorgon.


Vi hade två roliga killar ombord i businessklass idag. De är visst lite kändisar från ett inredningsrogram på TV. Den ena killen kommenterade mögelosten på sin matbricka.


- Den här osten ser visst lite gammal ut...


Jag svarade;


-Ja, jag tror den snart ska vara med i Antikrundan... Häpp!

 
 
wiper

wiper

22 mars 2012 08:48

Det låter verkligen jättehärligt och vad mycket du hann med. Kul att du hittade lite saker att shoppa också. Härligt att du fick en sån heldag nu när du har sånt långt skift. Roligt sagt till kändisarna ;))

Ha en bra dag på jobbet over there

Kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Åsa

Åsa

22 mars 2012 17:26

Så som du verkar stressa på ibland är du väl värd en härlig Londonkväll!

http://wessand.blogg.se

 
Kimmie

Kimmie

22 mars 2012 17:53

Har inte varit här på ett litet tag, låter härligt med en liten visit i London och du gjorde verkligen det bästa av den.

http://kimmietid.blogspot.com

 
Hannele på Hisingen

Hannele på Hisingen

23 mars 2012 22:33

skulle också vilja promenera i London

http://hannelesparadis.blogspot.com

 
trollmor

trollmor

24 mars 2012 08:40

Låter helt underbart . London ,jag måste bara åka dit inom en snar framtid. Har tom löfte om att få bo i ett radhus hos en kompis till våra bästa vänners son.
kram

http://trollmor.webblogg.se

 
skrivmoster

skrivmoster

24 mars 2012 10:30

Man kan verkligen säga att du "flyger och far" och hinner besöka många platser under dina arbetspass. Kul att vara "hemma" i olika städer och hitta till affärer och fynda dessutom!

Du fann dig snabbt angående osten tycker jag och fick mig ett stort smil! Hoppas att de blev överraskade av din "rappa tunga"!! ;))

Ha en skön ledighet när den kommer!

http://skrivmoster.bloggplatsen.se

 
kicki

kicki

27 mars 2012 11:45

Du möter årstiderna i olika länder...underbart jobb du har, (fast jag skulle inte vilja byta) men att möta våren skulle jag vilja göra flera gånger. I fjol var vi nere i tyskland några veckor innan björkarna slog ut här...då slog de ut där...vi fick liksom detta med oss två gånger...'London är vackert, har varit där två gånger, fast då med båt....tar ju betydligt längre tid med sist jag var där så stannade jag en vecka....kramar i massor

http://blogg.vf.se/kicki

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Skapa flashcards