Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Alla inlägg under april 2012

Av Helga - 8 april 2012 19:30


Igår kväll var basketbollturneringen slut...


Maken och jag kom hem några timmar före dottern eftersom hon och de andra tjejerna i laget ville se finalspelet. Uppsalalaget kom på en fin placering som vi alla var nöjda med! Direkt efter att vi kom hem åkte vi över till min syster där stora delar av släkten var samlad till påskmiddag. Vi kom lagom till fikat och fick njuta av en fantastisk chokladtårta och en citrontiramisu...


Idag har vi promenerat och sen har vi varit på påsklunch hos svärmor. Vi bevittnade ett drama utanför det stora vardagsrumsfönstret hemma hos svärmor. En kvinna och en man verkade väldigt osams och kvinnan slog mannen och senare grät hon och säckade ihop innan han hjälpte henne upp igen och gick iväg med henne. Något senare gick han tillbaka igen utan henne. Undrar om han gjort slut och hon blev så där arg och ledsen pga det???


Sonen är nu på väg hem från Skåne och han verkar ha haft det bra! Imorgon börjar min vardag igen - det blir tidig incheckning på Arlanda och så iväg på en liten turné.


Tre omgångar med matchställ och uppvärmningströjor har snurrat i vår tvättmaskin under dagen. Nu ska allt sorteras i nummerordning och läggas tillbaka i matchväskan. Tur att den här typen av kläder torkar så fort.



 

Av Helga - 5 april 2012 10:45


Det är Skärtorsdag och jag har fått tjänstledigt idag och imorgon - annars skulle jag redan ha varit på jobbet sedan länge. Jag skulle ha checkat in på Arlanda klockan 05.05


 


Vi ska åka till Södertälje idag till en stor basketturnering som spelas under hela påskhelgen, Scania Cup. Dottern spelar sin första match nu på förmiddagen, men vi åker dit till den andra matchen lite senare idag. Sonen stack till Skåne med sin flickvän igår och eftersom vi inte hört något så har de nog kommmit fram nu...


Vår stationära dator har krånglat en del på sistone så den har varit på datorsjukhuset. Efter en genomgång och en städning är den nu hemma igen. Killen bakom disken tyckte vi skulle skaffa en extern hårddisk eftersom vår dator är till åren och kanske snart hamnar i datorhimlen. Vi har ändå varit duktiga och sparat över bilder mm på USB-minnen, men en extern hårddisk ska vi köpa helt klart!


 


Skåpet är laddat med godis så nu gör det inget om det kommer en eller annan liten påskkärring och plingar på. Kom an bara - vi är redo!



Av Helga - 4 april 2012 14:00


Det är ju som ofta mycket som händer när jag jobbar. Jag vet inte om det är jag som drar till mig allt eller om det är så för alla kollegor?


Imorse var det en man som blev vimmelkantig och mycket blek. Vi la ner honom på en egen stolsrad, lyfte fötterna upp på armstödet, baddade pannan och öppnade upp luftintagen ovanför. Sen fick han syrgas efter ett tag och så småningom piggnade han till ordentligt. Senare på en annan flygning hade vi en man som reste med oss trots att han hade rejäl feber. Han var askgrå i ansiktet och svettades ymnigt. Han behövde också lite omvårdnad.


Jag undrar om andra resenärer förstår vad mycket olika saker vi gör ombord egentligen. Det är minnsann inte bara kaffe- och teservering som pågår under mina flygningar iallafall.


Nyligen när jag och min förra adept fortfarande flög tillsammans blev det "tok" av annat slag. Innan resenärerna kommer ombord kollar vi allt möjligt, bl a räknar vi antalet matlådor som lastats. Vi hade en full vagn med mat lastat i det främre köket och en vagn i det bakre köket med några få matlådor. Jag bad min elev att ta mikrofonen och meddela hur många mat vi hade i bakre köket. Hon sa;


- Vi har sex här bak...


Oops! Det blev visst lite fel och roligt hade vi en bra stund efter det meddelandet i högtalaren

Flyg · Humor
Av Helga - 3 april 2012 17:00



Det blev ganska tokigt igår när vi skulle ut till landet och släpa ris. När vi kommit halvvägs dit blev det väldigt blåsigt och snön yrde och vi bestämde oss för att åka hem igen... Först körde vi dock ner till en rastplats med sjöutsikt och tog fram termosen och varsitt wienerbröd och sen var det bara att åka hem.


Jag påskpyntade hemma istället, köpte påskgodis och så bjöd vi hem mamma och pappa en stund.


Nu är jag på ett hotellrum och har jobbat hela dagen. Sonen och jag steg upp samtigt vid 05-tiden och dottern kom hem från sin Boråsresa vid 03-tiden. Snurrigt!


I fredags när jag jobbade hade vi med ett tjejgäng som hade "kidnappat" en väninna som skulle gifta sig. Det var en möhippa med hemligt resmål. Vi lät den blivande bruden hjälpa till ombord med kaffeserveringen bl a och det var uppskattat både av våra passagerare och av tjejgänget. Lite pinsamt var det nog för bruden kan jag tänka.

Av Helga - 1 april 2012 16:30


Det är en mysig söndag med lite-av-varje-fix...


Vi har varit på ett byggvaruhus och tittat på plåttak till vår nya friggebod som vi fick uppsatt på landet i höstas. Vi har handlat mat och påskgodis och så har jag varit ute i skogen och plockat påskris...



Jag hade tre äggulor över från igår eftersom jag gjorde aioli till en lammstek. Någonting vill man ju göra med vitorna så att man slipper kasta mat - det blev chokladmaränger och till det gjorde jag även en fruktsallad - det tar vi till efterrätt ikväll... Mmmm... kanske har vi glass i frysen också... funderar...




Imorgon ska maken och jag ta oss till stugan och släpa det där förbenade riset. Det bär emot lite men vi måste! Dottern åker med supporterbussen till Borås och vi hoppas hon får se Uppsala Basket klå Borås Basket i den sista och helt avgörande kvartfinalen. Heja Uppsala Basket!


Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Skapa flashcards