Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 27 augusti 2012

Blixtträffar i flygplan igår...

Av Helga - 27 augusti 2012 09:00


Vi har haft en mysig helg där hela familjen umgåtts mer än vanligt. Det är inte så ofta ungdomarna väljer att göra saker med oss så det är bara att njuta! I lördags var vi i Sigtuna (se förra inlägget) och igår hälsade vi bl a på hos svärmor.


Svärmor som snart fyller 86 år har bestämt sig för att skaffa en mobiltelefon för att kunna ringa om hon ramlar under en promenad t ex. Min man är jättedålig på att använda sin mobil så jag skojade och sa. SMS:a inte till makens telefon då bara för då kommer han och ser till dig tre veckor efter att du skickade SMS:et   


 


Jag tycker det är dåligt av ett stort välrenommerat flygbolag som Lufthansa att ignorera nästan lika många fällningar hos Allmänna reklamationsnämnden som Ryanair. Vi resenärer ska kunna lita på att flygbolaget vi väljer att resa med följer EU-direktiven för ersättning vid strul...


 


Ja, jag förstår att du kanske undrar om jag var ombord på något av flygplanen som fick blixtträffar igår. Nej, jag var ledig! Jag känner mig inte heller ett dugg orolig att ge mig ut att flyga i dåligt väder. Jag litar på våra duktiga piloter, våra fina flygplan och våra säkerhetsrutiner... Jag sitter hellre i ett flygplan än promenerar omkring hemma vid åskväder.

 
 
tant Hannele på Hisingen

tant Hannele på Hisingen

27 augusti 2012 09:06

Min 80-åriga mor har nu också mobil, en Doro med lite större siffror. Och min man kan man inte ringa till, även om han jobbar typ med sånt bolag.... Han har alltid avstägt ljud :(

http://hannelesparadis.blogspot.com

 
Ingela

Ingela

27 augusti 2012 19:20

Mobiler är till nytta ibland :)
Själv "glömmer" jag den hemma ibland eller så "glömmer" jag ladda den. Det är skönt att bara vara ibland, helt okontaktbar, så till mig ska man inte heller ringa om det är akut.

http://crosscreekrapids.bloggagratis.se

 
wiper

wiper

27 augusti 2012 20:13

Vad roligt du skrev om mobilen ;) Själv så har jag inte lärt mig nätsurfa med min mobil trots att det går. Det verkar som det är säkrare i ett flygplan än hemma för vi fick världens blixtnedslag så nu sitter vi utan tv, telefon och nät. Jag är uppkopplad i en vecka på mobilt breband tills dom reparerar allt.

Ha en fin kväll.
kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

 
trollmor

trollmor

28 augusti 2012 08:02

läste de där om blixtnerslaget. Lite otäckt faktiskt ! I helgen glömde jag laddaren hemma och fick en strömlös mobil ,det var riktigt skönt faktiskt. Det enda jag saknade var klockan på den...
Har läst ikapp lite här nu efter min frånvaro .
Må så gott och kram

http://trollmor.webblogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Skapa flashcards