Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 24 september 2012

Kaos i tågtrafiken...

Av Helga - 24 september 2012 21:00


Imorse när jag skulle till jobbet var det kaos i tågtrafiken kring Märsta och massor av tåg var inställda eller rejält försenade. Man hade satt in ersättningsbussar, men det tar ju betydligt längre tid att åka buss än snabbtåg till Arlanda.


När jag stod framför centralstationen och såg allmänt förvirrad ut hörde jag någon ropa på mig. Det var en kollega som satt i en taxi som just skulle köra iväg. Snacka om tur! Jag kunde åka med i samma bil och kom precis i tid till min incheckningstid.


Dagen blev lång - vi jobbade närmare 11 timmar. Puh! Jag räknade ut att vi har transporterat ca 460 personer på våra flighter idag.


Nu är vi iallafall framme på vårat hotell och jag har just ätit en toast och druckit lite te. Snart ska jag träffa JB - du vet han den där John Blund, för imorgon sticker vi iväg i ottan igen.


 

Flyg · Resor
 
 
wiper

wiper

25 september 2012 10:22

Jag såg det på tv. Jag är född i Sundsvall och vintrar med massor av snö och även 30 grader kallt men ändå var det sällan som någ var försenat. Nu händer det även på sommaren så man undrar om det var starkare tåg och bussar då. Härligt att du träffade på kollega och slapp stå och vänta. Det var ett långt arbetspass.

Ha en fin arbetsdag och sköt om dag in the air

Kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Filifjonkan

Filifjonkan

25 september 2012 10:40

Hej Helga. Ja jag såg att det var problem med ledningarna tydligen skrev de folk var inte glada. Tur du hade att ni kunde ta samma taxi och hann i tid med. Jaha så pass många i frakten inte illa och 11 timmar är säkert rätt jobbigt om inte annat för fötterna. Så sov du så gott tillsammans med JB hoppas jag du gjort .

http://:filifjonkan-se.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Anneli

25 september 2012 14:36

Ja, visst är det väl fruktansvärt irriterande när kollektivtrafiken inte funkar och man har en viktig tid att passa, dessutom genererar det ju knappast flera resenärer när sådant här alltför ofta händer!
Din säng såg iaf skön ut så hoppas att JB kom i tid och att du fick sova gott efter din långa dag! I dag har du förhoppningsvis kanske ett kortare pass?
Jag är övertygad om att du redan provat thailändskt "fisk-spa" för fötterna men om inte så gör det, helt underbart!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards