Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 18 november 2012

Väntan...

Av Helga - 18 november 2012 11:37


Väntan, väntan, väntan... det är nästan olidligt...


Jag läser på ett stängt forum hur andra kollegor tänker och mår och själv har jag väldigt svårt att tänka på annat än hur förhandlingarna går mellan flygbolaget och våra fackföreningar. Snart borde vi få något sorts besked...


Igår var vi iallafall på en supertrevlig födelsedagsfest med ca 30 gäster. Vi bjöds på en fantastiskt god buffé och hade roligt. Det var skönt att glömma oron stundvis. På festen satt jag bredvid en gammal vän med personalansvar. Han sa att om jag kunde vänta till april så hade han ett jobb åt mig. Jag vet inte hur seriöst det var, men varför inte, kanske blir det så?? En annan av gästerna är personalchef på flygbolaget. Vi bestämde att  inte prata någonting om jobbet och det gjorde vi inte heller.


Imorgon ska jag ut och jobba igen... Märklig känsla...


 

En sån här blomma tog vi med till födelsedagsbarnet bl a...


 
 
Sussi

Sussi

18 november 2012 18:43

Det där med tålamod..
Förstår att det är oroligt. Hoppas det blir på bästa sett. Trevligt dock med ett jobberbjudande..

http://allt-om-inget.bloggplatsen.se

 
Susjos

Susjos

18 november 2012 21:25

Åå vad jag håller tummarna för er!!!

http://susjos.blogspot.com

 
Mortuta

Mortuta

18 november 2012 21:52

hoppas innerligt att det kommer att lösa sig på ett "anständigt" sätt och att du kan gå till jobbet med stolthet.
mortuta

http://www.mortuta.bloggplatsen.se

 
tant Hannele på Hisingen

tant Hannele på Hisingen

18 november 2012 22:00

Där ser du, du har redan jobb på gång :)

http://hannelesparadis.blogspot.com

 
wiper

wiper

19 november 2012 08:36

Förstår att det känns oroligt och jag tycker det är botten detta med förslaget om 15% mindre lön. Jag har aldrig under mitt arbetsliv varit med om nåt sånt. Härligt att du fick tänka på nåt annat en stund och då är kalas bra. Det var ju positivt att kanske ha ett annat jobb i bakfickan ;) Min man och jag blev arbetslösa när vi bodde i Hällefors men då kom min man in på KTS i Katrineholm och jag fick jobb efter en utbildning jag gick i men vi hann vara arbetslösa ett tag men då fick man mycket högre A-kassa som det gick att leva på. Så fin blomma

Ha en fin dag trots allt
Varm kram

http://wiper.bloggplatsen.se

 
skrivmoster

skrivmoster

19 november 2012 09:44

Lojal personal är det i alla fall och en bit på vägen verkar det vara. Men jag fick inte klart för mig - ödesförhandlingar stod det. Hoppas att det ordnar upp sig och att ni får arbeta i ro.

Kul med festen! Skönt att koppla bort allt. Liljor är underbart vackra!
Ha en bra dag!

http://skrivmoster.bloggplatsen.se

 
Filifjonkan

Filifjonkan

19 november 2012 11:47

Hej Helga. Ja du jag har tänkt på dig de här dagarna och hoppats det skall ordna sig håller tummarna men bra du har ett erbjudande i bakfickan!Kan kännas gott att veta det. Vackra liljor ni tog med till födelsedagsfesten.
30 personer då brukar det bli mycket stoj och glam skönt ibland man kan behöva sådant. Kramis hörde alldeles nyss ett plan ovanför huset kanske var de tdu...jag brukar tänka så när jag hör dem ibland går radion deras in i min radio så jag hör dem säga adjö till tornet är det väl gissar jag hör inte svaret men jag hör dem.

http://filifjonkan-se.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards