Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Alla inlägg under januari 2013

Av Helga - 5 januari 2013 11:15


Igår kväll var vi bortbjudna till vänner och fick en fantastisk middag. Jag var ju lite "bombad" som jag skrev om igår så fram emot midnatt var det svårt att hålla ögonlocken i en öppen position. När jag väl kom i säng sov jag som ett barn hela natten...


Vi funderade lite kring det här med rutavdrag för problemet som vi hade i vår elcentral för ett tag sen. Det var ju en mus som ställt till allt elände och den fick avlägnas. Räkningen från elektrikern kom igår och det stod ingenting om något rutavdrag.

Jag tror jag får ringa upp elfirman och fråga om vi kan få musavdrag istället   


Saffranspannkakan, som jag gjorde härom dagen, blev ju precis så god som jag minns att den kunde vara när jag bodde på Gotland. Så här såg det ut på tallriken strax innanvi fikade...


 

Av Helga - 3 januari 2013 16:45


Dottern kom säkert hem imorse. Tacka för det, när hon flög med mitt flygbolags bästa kompis, Lufthansa. När jag sen stack hemifrån på eftermiddagen var resväskan ännu inte uppackad och tjatar vi inte så kanske den förblir ouppackad några dagar (veckor?) till...


Nä, nu var jag orättvis - den är säkerligen uppackad redan   


Nu är jag på jobbet och ska snart iväg och göra rätt för mig uppe i det blå. Några inrikesflighter blir det ikväll och sen imorgon en supertidig start. Pga den korta nattvilan, i en hotellsäng, får jag gå direkt hem efter första flygningen. Visserligen kommer jag att vara som "bombad" större delen av dagen, men det är det värt när jag får komma hem så fort!


Fly me to the moooon..... gnolar.... och förflyttar mig.... bort till briefinghörnan.... där jag ska träffa.... mina kollegor.....


 




Flyg · Humor · Resor
Av Helga - 2 januari 2013 22:30


Jag har länge tänkt att jag skulle vilja ha en tröja i cashmere men de är ju så fasansfullt dyra. Så fick jag en idé att försöka hitta en cashmeretröja i London någon gång. Jag fick en övernattning i London nu för snart ett år sedan (jag har inte varit där sedan dess). Det var vår och på Marks and Spencer hade man REA på just cashmeretröjor inför sommaren.  Idag har jag varit på teatime-party med vänner och det kändes perfekt att ta på min fina och varma Londontröja. Värden hade gjort egen saffranspannkaka - en typisk Gotländsk specialité. Mmmmm... älska saffranspannkaka...


Recept på saffranspannkaka hittar du här  klicka på länken.


 


Annars har dagen ägnats åt;


1. Städning

2. Lakansbyte

3. Småshopping på stan


Molto intressanto!?


...och för att spä på lite till för "intresseklubben antecknar" så kommer dottern hem från sin Tysklandsresa imorgon. Sehr gut! Wir haben Sie sehr ge-saknat !!!


Sängen med de rena lakanen hägrar nu - Natti Natti!

Av Helga - 1 januari 2013 11:00


Goudmåårning!!!   


Ny dag, nytt år och det nya året började riktigt bra! Ett glas skumpa i handen, vänner omkring oss och många glada skratt! Vi var 16 personer som firade in det nya tillsammans med knytmiddag och trots att vi aldrig talar om för varandra vad vi ska servera så blir det alltid en jättebra meny. Jag hade ansvar för huvudrätten igår och lagade Tore Wretmans lax med skagenröra i ugn toppad med löjrom innan servering.


Jag hade en aftonväska med mig (på mig) igår och jargongen i vårt gäng är rå men hjärtlig. Efter att alla undrade vad jag egentligen hade i den lilla väskan fick jag redovisa innehållet. Mobil, glasögon, läppglans och ICA-kort. Då när ICA-kortet kom fram höll alla på att dö av skratt... och väskan fick ett nytt namn; Senilväskan...


 


Våra ungdomar var på egna festligheter. Sonen firade tillsammans med kompisar i stan och dottern är i Berlin med sin tyske pojkvän.


Nyårslöfte; Idag lovar jag att bara vara lat och vila...   


Goudbaj!

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Skapa flashcards