Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Alla inlägg under februari 2013

Av Helga - 8 februari 2013 09:30


Jag har länge hört om ett speciellt rum på  crewhotellet där jag sov i natt och den här gången var det min tur att få detta rummet...


Vad är det som är speciellt då?


Jo, sängen är rund...


 


Det kändes lite udda men helt klart roligt! Synd att jag bara fick sova 5 timmar i den läckra sängen.


Imorgon ska jag flyga en riktigt lång charterflight. Arbetsdagen är på ca 13 timmar. Nu gäller det att ladda för det med bra mat och vila så att man pallar med hela dagen. Passagerarna på våra charterflygningar är alltid väldigt bra att ha att göra med så det ska bli kul!


I helgen inleds en isfestival i Uppsala och har jag energi kvar på söndagen, då jag är ledig, så kan det bli en promenad genom stadsträdgården här i Uppsala för att se de fina isskulpturerna...


Tjohej! Trevlig helg!

Av Helga - 7 februari 2013 10:00



När jag kom hem från kursen igår blev det rester till middag. Två av oss åt färsbiffar späckade med fetaost och soltorkade tomater och två åt tacokryddad kycklinglasagne. Den här lasagnen har jag gjort flera gånger. Receptet kommer från ICA och vill du också prova tacokryddad kycklinglasagne så hittar du receptet här.


 


Nu sticker jag iväg till Arlanda igen och idag ska jag upp i luften. Till natten hamnar jag på ett personligt hotell i södra Sverige, slottshotellet i Kalmar. Jag har tagit bilder där vid ett tidigare besök...


             


Där blir det bara en kort vila innan vi stiger upp i ottan och flyger tillbaka till Arlanda igen.

Av Helga - 6 februari 2013 21:00


Idag har jag haft en intensiv dag som började med att jag följde med dottern till sjukhuset för en provtagning. Jag kan nog berätta mer om det vid ett annat tillfälle när jag vet mer.


Direkt efter det besöket tog jag tåget till Arlanda och jobbade till klockan fem. Låten "Working nine to five - there´s a way to make a living" stämde precis in på min arbetsdag. Det var en kursdag idag som var intressant och givande med fokus på flera olika områden, bl a kundbemötande. Service och bemötande är en färskvara och jag ser det som en förmån att få lite påfyllning och inspiration då och då...


 


Sen när jag hade kommit hem och fått lite mat i magen så for jag och dottern iväg igen. Iväg till COOP för att hämta ut en postförsändelse och lösa in en utbetalningsvi. Vi har tidigare kunnat göra såna ärenden i vår närbutik men sedan ca en vecka måste vi ta bilen några kilometer bort. För vår del spelar det inte så stor roll att vi måste ta bilen för dessa ärenden men för många äldre i området innebär det problem.


Nu först har jag kraschat i soffan och det känns riktigt skönt!!! Fotboll på TV:n och datorn i knät...


 



Flyg · Hälsa · Sport · TV
Av Helga - 5 februari 2013 08:00


När jag är ledig gillar jag att greja hemma. Eftersom jag far runt så mycket när jag jobbar så är det underbart att bara hålla på och fixa i huset. Igår städade jag och så kokade jag saft av bär som blivit liggande i frysen...


   

Koka saft - Recept från ICAkuriren



Sen var jag till affären och handlade och då måste jag ju bara köpa en ny bukett tulpaner...


  


...och så köpte jag en kruka med pärlhyacinter.


   


Nu ska jag sitta under korkeken och dofta på blommorna och under tiden kan du se en fantastiskt söt reklamfilm för det norska flygbolaget Widerö...




  




Av Helga - 4 februari 2013 08:15


Åre/Östersund drar mycket folk just nu. I dagarna har jag flugit dit flera gånger med fullsatta flighter. Det är både privatpersoner och stora företagsgrupper med ombord. Igår hade jag lite tid i Östersund och vädret var fantastiskt. Det blev en långpromenad i solen och det var perfekt att det fanns stavar att låna på hotellet.


Nyligen hade vi med en av våra storkunder ombord och han reser alltid med ledarhund. Hans hund har rest så mycket att han fått "guldkort" - en guldhund alltså.


Igår lurade jag och en kollega...


Vårt trafikkontor (de som disponerar oss flygande) har flyttat iväg till en annan byggnad ca 1 km bort från där vi håller till.  Helt plötsligt blev det rejält med plats över i en del av våra lokaler. Min kollega undrade vad det skulle bli där? Jag sa att där ska det ställas loftsängar så att vi kan sova över på Arlanda och så att vi kan jobba ännu lite mer. 


Han gick på det...   

Sorry...


Over and out...


 



Flyg · Humor · Hälsa
Av Helga - 2 februari 2013 22:30


Jo, men visst ringde trafikkontoret upp mig på jouren. Just när jag började tro att jag skulle komma undan och få en hemmakväll...


Det blev en kort flygdag - bara en flight till övernattning. Vi landade precis i lagom i tid för att hinna se Melodifestivalen. Myspys på hotellrummet!!! Jag gillade visserligen de bidrag som gick till final men tyckte bättre om Cookies and beans och Eric Gadd. Jag tror ändå att Yohio och David Lindgren är mer "Melloanpassade" så det blir säkert bäst som det blev...


 

På  flygningen hade vi en liten 6-årig kille som reste ensam. Han var väldigt kavat och snackade nästan omkull piloterna, innan start, när han fick komma in i cockpit en stund. Under flygningen skulle han på toan längst bak två gånger. Han tog sats från rad 3, där han satt, och rusade ner till toaletterna.


-Vill du ha nån hjälp? frågade jag honom.

- Nä, kan själv - blev svaret...


Hahaha... vilken skön kille!


Nu lite foton hemifrån köksbordet - älska tulpaner!!


     






Av Helga - 2 februari 2013 11:45


Igår hade jag en riktig slappardag- man behöver det ibland när man flänger runt så mycket som jag gör. Jag fick ändå ett litet ryck och bakade bröd, youghurtlimpa med lingon...


 


Nu är det jobbdags igen över helgen. Jag har jour och vi får se vad det blir för flighter. Det kan bli supermycket eller superlite - vi får la´se...

Av Helga - 1 februari 2013 08:08


Jag var ju bara tvungen att köpa den här chokladen på Arlanda...


 


Go och gla´ - svensk chokla`    


Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards