Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Alla inlägg under mars 2013

Av Helga - 13 mars 2013 13:32


Igår när jag kom hem var det bara att ställa sig vid spisen direkt och sen efter middagen var jag bara så trött så det blev soffan först och sen ganska tidigt sängen. Imorse hade jag tidig start men faktiskt är det en lättare arbetsdag idag och jag är redan på ett hotell. Snart ska jag gå och fika på kondis med en kollega. Sånt sätter guldkant på tillvaron.


Nyligen när vi just parkerat flygplanet vid inriksterminalen på Arlanda körde det fram ett rött fordon intill flygplanet där bak. En passagerare frågade om det var en trappa. Min kollega svarade;


- Nej, det är chokladbilen.


Mannen såg frågande ut så jag förklarade;


- Hon menar bilen som tömmer toaletterna.


Vi fick oss ett gott skratt   


 



Flyg · Humor
Av Helga - 13 mars 2013 13:15


Ibland blir jag ombedd att skriva om en produkt eller recensera en hemsida i min blogg. Detta är ett sådant inlägg...


När jag fyllde femtio år var det ett av paketen som innehöll en upplevelse. Jag kunde i lugn och ro sitta hemma och läsa om vad det fanns för olika upplevelser man kunde välja bland och sen bokade jag vad jag ville göra. Den gången valde jag att gå till en lokal hudterapeut och där fick jag en skön ansiktsbehandling.


Nu vill jag tipsa om hemsidan Zuperbox där det finns  över 500 aktiviteter och upplevelser att välja på. Man kan köra fina bilar, prova på att åka segway, gå på spökvandring, få massage, flyga i en helikopter och mycket, mycket mer. Skulle jag få en sån här present igen skulle jag gärna gå till en massör och ta en extralång massage. Vad skulle du välja?


Hemsidan är bra struktuerad och lättmanövrerad. Jag skulle säkerligen kunna tänka mig att köpa något hos Zuperbox när vi ska på kalas nästa gång.

Av Helga - 11 mars 2013 19:20


Nu är jag iväg igen och far hit och dit några dagar...


Just nu är jag på ett hotell där jag nyss ätit lite "take-away" på rummet. Dagen har varit bra men pga av strejk på en tysk flygplats bland säkerhetspersonalen blev vi försenade därifrån. Dessutom kom inte alla passagerarna igenom säkerhetskontrollen pga kaoset så vi fick till slut åka därifrån med bara ett 60-tal resenärer istället för att ha fullsatt som planerat.


Jag tog med lite av citron- och marängpajen till mina kollegor idag så vi fick ha lite mysigt tillsammans ombord.


 


Igår såg vi en väldigt bra dokumentärfilm hemma, som maken fått i present av våra ungdomar. Den heter "Searching for Sugar man" och handlar om en manlig musiker som utan att veta om det blivit superkändis i Sydafrika. I USA, där han bor, vet knappt någon vem han är... Se den om du inte gjort det!


 



Av Helga - 10 mars 2013 16:01



Idag vände allt för dotterns lag efter en halvbra dag igår. De var tvugna att vinna idag för att gå vidare i ungdoms-SM. De måste slå ett av Sveriges absoluta topplag som har minst 10 spelare som spelar eller har spelat i olika ungdomslandslag.


Vad tror ni Uppsalalaget gör?


Jo, de kämpar som galningar och vinner matchen med 2 poäng. Därmed gick de vidare till final four som spelas i maj!


Sjukt kul!


Topp fyra i Sverige... Jag är så stolt över alla spelarna!


 

Av Helga - 9 mars 2013 19:42


Idag har vi suttit och hejat och tjoat hela dagen. Resutatet för baskettjejerna har varit OK men kanske inte kanon...


En period satt jag även i kiosken och så har jag städat på toaletterna och plockat skräp i hallen. Det är roligt med såna här stora evenemang.


Här är en bild på citron- och marängpajen jag gjorde igår. Den blev mycket mumsig...


Sä här gjorde jag sist vi hade gäster.  För att vi skulle se varandra runt bordet klippte jag av rosorna och lade dem i en kristallskål... 


 


 

Av Helga - 8 mars 2013 08:30


Igår var jag ute på en rejäl flygdag. Vårt nya avtal har börjat gälla vilket innebär att vissa dagar blir mycket långa. Igår flög vi först till en europeisk huvudstad tur och retur och sen blev det ytterligare en flight till en nordlig Svensk stad tur och retur. Maten får vi oftast inta under flygning med allt vad det innebär av stress och noll matro.


Flygbolagets marktjänster står nu inför stora förändringar genom att Swissport går in som majoritetsägare i ett samriskföretag. Jag hoppas att alla ( bl a min svåger) ska få en bra arbetssituation trots allt det nya.


Nu släpper jag allt det där i några dagar och tar helg. Idag ska jag baka lite till ett idrottsevenemang som ska gå av stapeln här i helgen. Dottern ska spela ungdoms-SM i basket och vi i klubben ska fixa arrangemanget. Till kiosken bakar jag chocolatate chip cookies som ju är så gott. Jag ska också baka en citronpaj med marängtäcke till eftermiddagsfikat hemma idag. Fredagsfikat är som bäst när hela familjen kommer hem och vi börjar helgen tillsammans.


 


Dottern fick besked om att hon har Graves sjukdom (giftstruma) för ungefär en månad sedan. Detta efter att vi undrat varför hon gått ner runt 8-10 kilo på ett år. Nu har hon påbörjat sin behandling med medicin och hon mår bättre, är piggare och har börjat gå upp i vikt. Snart är det dags för ett återbesök för provtagning och läkarbesök och då får vi se om allt är på väg åt rätt håll. Pga allt detta har idrotten fått stå tillbaka en hel del den senaste tiden av förklarliga skäl. Man kan inte träna 8 ggr per vecka när man har för hög ämnesomsätting. Som tur är har hon klarat av skolan bra trots påfrestningarna.

Av Helga - 7 mars 2013 12:45


Igår var det en otroligt skön och solig dag i Uppsala...


Jag bjöd över grannfrun på årets första utefika. Vet du vad jag kände då??


Jo, lycka!


 

Hopp om våren...


Idag är jag ute och flyger igen men sen är det ledig långhelg för mig.

Av Helga - 6 mars 2013 08:25


Hemma!!! En liten skön, underbar ledig mellandag innan nästa flygdag... Njuter!!! Dottern jobbar desto hårdare den här veckan. Hon ska testa sina engelskakunskaper och förhoppningsvis få dem befästa också genom att ta en Cambridgeexamen. Igår var det muntligt prov och idag skriver hon hela dagen.


************


På en flygning igår hade vi med ett par i affärsklassen som var rätt så förtjusta i varandra. I affärsklassen finns det alltid ett tomt mittsäte på varje trestolsrad och det markeras med en grå textilvepa där det står "reserved for comfort". Kvinnan i paret satte sig ändå på den reserverade stolen för att komma närmare sin man.


Pursern frågade;


- Vill du sitta vid den där grå saken där (han menade vepan).


Kvinnan svarade;


- Menar du honom och pekade på sin man.


Skratt utbröt   



I Göteborg, där jag tilllbringat flera nätter på sistone, var det snöfritt nu. Hoppas på vår även här i Uppsala snart... 

 



Flyg · Humor

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards