Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Alla inlägg under mars 2013

Av Helga - 5 mars 2013 10:03


Det är ännu en dag i luften idag men ikväll kommer jag hem igen efter tre dagar på turné.


Jag har sovit på samma hotell två nätter och igår lämnade jag lite grejer på rummet medan vi var ute och flög. Resväskan och andra viktiga saker kan man inte lämna ifall man skulle hamna någon annanstans men jag lämnade lite frukt, en flaska vatten, två månadsmagasin och ett paket kex. För säkerhets skull skrev jag en lapp till städaren att jag skulle komma tillbaka. När jag kommer in i rummet igen igår kväll var mina saker ändå borta. Suck!

  


När jag gick omkring i Göteborg för ett tag sen mötte jag en stilig och välklädd man. Gissa om att jag blev snopen när han strax bakom mig använder sig av kronans näsduk (dvs snyter näsan rakt ut i luften). Urk!



Lika som bär... Robin och Anton...

 

Av Helga - 4 mars 2013 12:59



Stockholms sportlov tog slut igår och vi flög hem många (180 passagerare) välbeställda familjer från Alpområdet. Lite fascinerande när alla i en familj sitter med en iPad och då menar jag inte en iPad utan en iPad per person. När jag delade ut leksaker till de många barnen var det en pappa som sa att det var omodernt med såna grejer. Lite otacksamt måste jag säga men det får ju stå för den pappan. 


Vi fick väldigt roligt, jag och mina kollegor, när vi kom på att allting kändes som i "Solsidan". Två familjer hade till och med  barnflicka med sig...


 


De allra flesta var väldigt fina och väluppfostrade och en flicka som jag pratade med ville gärna visa mig något i sin mobil. Det var en bild på en ursöt valp som de skulle hämta hem efter påsk. Såna små stunder där någon delar med sig är värt GULD!


Guld fick även Johan Olsson och eftersom jag missade femmilen på TV pga flygning så såg jag sporten inatt istället på SVT play.



Flyg · Humor · Nyheter · Sport
Av Helga - 4 mars 2013 00:40


På väg hem från alperna idag;


Pursern frågar en familj hur de haft det på semestern och om allt varit bra.


-Har ingen skadat sig då?


- Jo jag svarar ett av barnen.


- Var skadade du dig då, frågar Pursern.


Flickan svarar;


- I skidbacken så klart...


Det är ju bara för kul    G´natt...



Flyg · Humor
Av Helga - 2 mars 2013 19:37


Jag hade fått för mig att jag var ledig hela helgen men såg i almanackan, tidigare idag, att jag börjar jobba igen redan imorgon. Då ska jag vara borta tre dagar så  det blev ordentlig fart på mig. Jag har städat, hälsat på mina föräldrar och lagat två maträtter till nästa vecka. Sen lagade jag kycklingtacos till kvällens middag. Ibland kan det vara bra att få lite press på sig  - då hinner iallafall jag mer...


Nu ska vi snart se på "Andra chansen" och jag hoppas att Cookies and Beans går vidare. Vem/ vilka hejar du på? Min ena syster bor ett stenkast från arenan i Karlstad men, vad jag vet, ska hon inte gå dit.


Jag passerade Fyristorg idag på väg till mamma och pappa. På lördagar står det ofta folk och säljer diverse mat/ växter/ blommor. Jag köpte en hemmagjord fikonmarmelad av en dam och den smakade riktigt gott tillsammans med ost.


Nyligen såg jag en av systrarna från First Aid Kit i verkligheten och idag blev det en del lyssnande på just det bandet. Himlans imponerande duktiga tjejer!




Av Helga - 1 mars 2013 08:02


Jag är hemma igen efter tre dagar på turné. Det har varit roligt men som vanligt är det väldans skönt att komma hem igen. Nu har frukosten slunkit ner och tre morgontidningar har lästs igenom. Extra kul var det att få läsa nyheten att Sverige tog silver i damstafetten i skid-VM. Den nyheten hade jag helt missat eftersom jag var i luften hela gårdagen.


Igår hade vi en skojfrisk herre med ombord. När jag gick med vår försäljningsvagn med parfymer och presenter så frågade jag om nån ville handla från "Cloud shop" (som vår försäljning kallas). Då sa han;


- Vad säger du? Clown-stop? Vad är det?


Jag tror vi får hitta ett svenskt namn på vår försäljning istället    eller ?? Cloud shop/ Molnhandeln? Jag vet inte??


Idag blir det ett besök hos min frissa. Det ska bli ljuvligt skönt att få sitta där och njuta OCH ljuvligt skönt att bli av med lite hår...


   


Ikväll gör jag hemmagjord pizza med salami...


 

Flyg · Humor · Sport

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards