Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Alla inlägg under april 2013

Av Helga - 13 april 2013 14:30


Lågprisbolag...


 


Bilden hämtad från www.aviationhumor.net

Flyg · Humor
Av Helga - 12 april 2013 09:16


Idag har jag varit lite på stand-by för att jobba som förskollärare i vikariepoolen, men ännu har de inte ringt så det blir nog inget idag!?


När vi var i Las Palmas så blåste det en hel del en dag. Vi var ute och promenerade och när vi kom in på hotellet igen sa jag;


- Nu känner jag mig riktigt blåst - mer blåst än vanligt   


En av dagarna gick vi till ett jättestort shoppingcenter som heter Las Arenas. Där fanns alla butiker du kan tänka dig som t ex Zara, Mango, HM... Bland annat fanns där Primark som jag även besökt i London. Primark har mycket billig shopping. Jag köpte ett bälte för 5 euro, ett par vårskor för 13 euro och ett stort doftljus i en fin blommig plåtask med 3 vekar för 4 euro. Dottern köpte en långklänning till en av studentfesterna för 19 euro och en jeansjacka för 17 euro. Vi gick glada därifrån...


Samtidigt som jag skriver det här får jag lite samvetskval eftersom man kan undra hur de kan sälja så billiga varor. Hur tillverkas produkterna som säljs till dessa priser?


 


Av Helga - 11 april 2013 12:38



Idag är en bra dag...


En mysdag med hemmafix -  jag älskar kontrasterna mellan mitt jobb på flyget och mitt jobb hemma. Skrotade omkring en stund först imorse och det var alldeles tyst omkring mig. Tvättade lite sen och cyklade iväg och handlade mat, sorterade sen grejer och papper och packar sen upp det sista från resan och jobbturnén. Nu efter lunch ska jag sätta igång med ett bullbak...


Sammanfattning... Jag har en skön dag idag!


 


 

Sent omsider satte jag ut lite påskliljor på altanen idag...

 

Jag skrev ju om en ryss som såg på porrfilm ombord för ett tag sen. Lustigt att se hur många som söker på ordet porr på nätet. Jag vet inte om jag vill ha såna besökare i min blogg   

Av Helga - 10 april 2013 22:12



Igår kom sonen hem från sin Texasresa och idag, när jag kom hem från min flygturné, var det kul att få höra allt om resan. Vi har tittat på hans foton också. Sen vid 18-tiden var det dags att skjutsa ut dottern till Arlanda och hon ska hälsa på sin pojkvän några dagar i Berlin. Mycket resande nu i den här familjen...


  

  

Berlin

 


Idag hade vi med oss två personer från ett stort Italienskt modehus på en av våra flygningar. De var på väg till Sverige för att ha en privat visning. Jag vet vilken person de ska träffa men jag kan tyvärr inte avsöja det här. Det är top secret. Det var iallafall spännande att höra lite om deras arbete och planer.


Nu ska jag vara ledig några dagar och det ska bli riktigt skönt. Allt har ju gått i ett sedan vi kom hem sent lördag kväll från vår semesterresa. Eventellt ska jag vikariera i förskolan på fredag om det finns behov. Vi får se!?






Av Helga - 9 april 2013 16:07


Jag var hemma och vände i natt. Redan 5.30 var jag på Arlanda igen, men min första flight hade blivit ändrad så jag fick lite väntetid så där på morgonkvisten. Jag fick då tid att beställa uniformsdelar bl a. Sen kollade jag sonens hemresa. Han startade resan hem från Texas igår kväll och idag har jag fått ett sms från när han bytte flyg i London. Om nån timme kommer han till Arlanda och maken ska hämta upp honom. Jag är bortrest nu så vi får ses imorgon istället.


Igår hade vi bl a en kille med downs syndrom med ombord. Han var så härlig! Han pratade mycket med oss och vi gullade med honom. När han skulle gå av fick han komma in i cockpit och sitta i styrmans stol. Gissa om han blev glad och hans föräldrar också.


Sen hade jag också en dam med ombord som jag känner igen från en matbutik i Uppsala. Hon hade gått i pension nu och jag sa att jag tyckte att det var roligt att få serva henne nu när hon hjälpt mig så många gånger i kassan i butiken.


 

Maken var nyligen på landet och där var så mycket snö så jag undrar när vi ska kunna börja vara där den här våren?

Av Helga - 8 april 2013 20:00

På stranden i Las Palmas, las canteras, fanns det en ramp där handikappade eller folk med barnvagnar kan ta sig ner. Sen finns det också en altan mitt på stranden nedanför rampen där man kan vara. Jag tyckte det där var så bra och skulle säga till familjen att det skulle passa för t ex min mamma som använder rullator. Förvirrad som jag kan vara råkade jag säga;


- Där kan man ju ta ner perkulatorn på stranden   


Här kommer en sista bildkavalkad från resan;


                     


Klicka på bilden för ett större format...


Nu söker SAS nya timantällda som kabinpersonal- läs mer om det på CAT of Swedens hemsida.

Av Helga - 7 april 2013 19:35

Hej!


Nu är vi hemma igen...


Igår kväll steg vi in genom dörren hemma vid 22-tiden. Sen var jag tillbaka på Arlanda igen för att jobba imorse klockan 07.00 Tur att man är van att flänga hit och dit och att inte alltid få så mycket sömn. Nu har jag checkat in på ett nytt hotellrum men i Sverige nu och inte i Las Palmas.


Det har varit en perfekt resa för oss. Lagom varmt (22-24 grader) med sol en stund varje dag och tillgång till god mat, promenader och shopping mm.


Här kommer lite bilder från resan. Temat idag är mat/ dryck...


             



Av Helga - 4 april 2013 18:52


Jag fick en fråga av Gunnela om vilken restaurang jag pratade om i mitt förra inlägg. Det var de tapa en tapa och restaurangen ligger på Calle Diderot några kvarter upp från strandpromenaden. Tjejen som serverar är trevlig och hjälpsam och hjälper till att rekommendera olika rätter som kan passa. Kocken är definitivt kanon också eftersom allt smakar mycket bra. Att priset för en middag där går på betydligt mindre än kring strandpromenaden gör ju inget heller... Obs! Det är stängt på söndagar. Köket är öppet från kl. 13.00 alla andra dagar (tror jag).


Mer bilder mm kommer senare när jag kommit hem igen. Nu ett glas vin på rummet och vila lite ett tag efter stranden. Mors!



Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards