Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 24 maj 2013

Här vare livat...

Av Helga - 24 maj 2013 23:02


Fredagskväll och här utanför hotellet (i norr) hörs allt från bromsljud, musik, utrop och visslingar... Det är lönehelg och det är party. Hoppas jag kan somna bara - det är ju en dag imorgon också på flygbolaget. På väg upp hit var det också party på flygningen - folk handlade vin/ öl bl a och hade trevligt! Några gubbar var extra roliga när jag gick och samlade in skräp.


- Har ni något skräp ni vill kasta?


- Ja, ta han vår kompis i mitten därborta...


Vad svarar man på det? Jag bara skrattade...   


Annars hände också två av mina hat-grejer. Kom ihåg det här om du inte vill reta upp din flygvärd/ flygvärdinna!


* Ge inte ett bananskal eller äppelskrutt till personalen direkt i handen. Jag vill iallafall inte ta emot det. Lägg det i en servett, en spypåse eller släng själv ner skalet/ skruttet direkt i skräpvagnen.


* Om du missade att flygpersonalen gick förbi. Ropa då till eller plinga på knappen ovanför. Ta inte på personalens midja eller för guds skull inte på rumpan som många faktiskt gör!!! Om du måste ta på personalen så kan du försiktigt knacka personen på axeln...


Bra då vet du det!   


   





Flyg · Humor
 
 
tant Hannele

tant Hannele

25 maj 2013 08:45

jag har i alla falla aldrig tagit en flygvärdinna i baken ;)

http://hannelesparadis.blogspot.com

 
Mia

Mia

25 maj 2013 12:28

OK, då vet jag... :-) Jag flyger ju en del och bra att veta hur jag ska uppföra mig för att vara "godkänd".... ;-) Skämt åsido, jag tror inte jag tafsat på någon personal under flygrutterna...

http://miatankar.wordpress.com

 
Kimmie

Kimmie

25 maj 2013 16:57

Herregud, hur kommer man på tanken att röra vid en främmande människa så intimt. Jag hade blivit tokig!

http://kimmietid.blogspot.com

 
Sussi

Sussi

26 maj 2013 11:05

Men seriöst, gör folk så!!? Du behöver verkligen inte oroa dig att jag ska göra så i alla fall. Jag har rätt så bra koll på hur man bör bete sig :)

http://allt-om-inget.bloggplatsen.se

 
Helga

Helga

27 maj 2013 09:04

Sussi; Du skulle bara veta vad folk gör ;)

http://www.helga1.bloggplatsen.se

 
Åsa

Åsa

27 maj 2013 11:10

Kan förstå att du inte vill bli klappad i rumpan!
Fy vilka puckon!

http://wessand.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Skapa flashcards