Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Alla inlägg under maj 2013

Av Helga - 6 maj 2013 07:30


Igår flög vi i en av flygbolagets allra nyaste flygmaskiner som just levererats från Boeingfabriken i Seattle - bara en vecka gammal. Det luktade som i en ny bil ...



Styrman berättade att han skulle sluta hos oss och börja på ett Turkiskt flygbolag istället. Jag kunde inte låta bli att säga;


- Du ger oss inget val - från och med nu kallar vi dig vår alldeles egna "Turkish delight"...


Vi började fundera hur de där turkish delight ser ut. En kollega sa;


- De är fyrkantiga med florsocker på.


Jag insåg att beskrivningen var klockren även på styrman   


 




Flyg · Flyg · Humor · Humor
Av Helga - 5 maj 2013 08:00


Mamma och pappa var här och fikade i fredags. Jag bjöd på chokladcoupe surprise. Vill du veta hur jag gjorde kan du kolla in min lilla opretentiösa matblogg.


 


Imorgon ska dottern börja ett nytt extrajobb. I vår har hon jobbat som simskollärarassistent men nu har det extrajobbet tagit slut och istället ska hon bli hamburgerdrottning på McDonald´s.  Det var många moment med intervjuer innan hon fick arbetet - så det känns jättekul att detta blir av...



Annars har det varit en del elände den sista tiden;


* Maken krockade med ett rådjur förra helgen på väg ut till stugan. Det stackars rådjuret dog, maken blev chockad och bilen blev bucklig.


* Vår fasta telefon fungerade inte när han skulle ringa hem och berätta vad som hänt. Det visade sig efter felanmälan att företaget som gräver ner vatten- och avloppsledningar på landet grävt av kabeln av misstag redan i höstas. De felanmälde till Telia men glömde följa upp ifall det blivit lagat. Hmm...


* Vår fjärrvärmepump strular. Eventuellt måste vi byta den?


Men, men det är ju bara materiella ting. Alla mår bra och det är ju det viktigaste!!

 


Idag har jag en flygning till och från detta ställe - kanske känner du igen vart vi fraktat folk??


     



Av Helga - 4 maj 2013 06:00


Jag är inte här... Sorry, jag är ute och flyger... men under tiden kan du väl gissa vart turen går idag...


 


Ledtråd 1;


Stadens namn kan vara gott även att dricka...


Ledtråd 2;


Här talas ett vackert språk som passar extra bra att sjunga på i Operastycken...


Ledtråd 3;


Landets form kan liknas vid en fotbeklädnad...


Ledtråd 4;


Staden är byggd på sju kullar...


Ledtråd 5;


Vi reste hit i samband med min 50-årsdag...



   


Kan du svaret? Skriv en kommentar - jag godkänner senare. ÄRAN kan du vinna!!!


Kl. 16.40 Vinnare av ÄRAN blev Wiper som först kom in med det rätta svaret!!! Grattis!!! Även Freedomtravel och Gunnela svarade rätt men lite senare. Hannele hade också koll med skrev aldrig ut namnet i skrift.

Av Helga - 3 maj 2013 08:30


Idag är jag ledig och jag ska förbereda mig för arbete imorgon. Jobba, jobba, jo-o-bba - men sen är jag faktiskt ledig hela Kristi himmelsfärd och då blir det flera dagar i stugan...


       


Senast jag jobbade var det en passagerare som nog blev lite sur på mig. Vi annonserar alltid i högtalaren att bärbara datorer måste packas ned i handbagaget under start och landning. Anledningen är att de kan orsaka skada vid en kraftig inbromsning eller turbulens t ex. När jag sedan skulle kontrollera kabinen så satt en man där med sin dator i stolsfickan iallafall. Jag bad jag honom packa ned sin dator innan start.


 


Just den dagen bar jag skylten "Hello Sunshine". Mannen sa, för att förklara varför han reste sig precis innan start, till sina vänner;


- Miss Sunshine sa åt mig att jag måste packa ned min dator...   


Ja, ja - det är såna gliringar man får ta. Det är bara att le och sen gå vidare. Hade han lyssnat på våra instruktioner så hade han sluppit bli tillrättavisad av Miss Sunshine...


Ps. Den 7 maj öppnar det nya ABBA-muséet i Stockholm. ABBA-muséets hemsida hittar du här. Ds

Flyg · Humor · Kultur · Minnen · Musik · Tips
Av Helga - 2 maj 2013 08:45


Nyligen gick dottern och jag till fots till ICA-affären i vårt bostadsområde. Jag hade inte sminkat mig och tog på mig ett par stora solbrillor för att dölja mig lite. Jag frågade på skoj om jag kunde ha solglasögonen på mig inne i affären också.


Dotterns kommentar var;


- Har du en BAD FACE DAY?


 

Av Helga - 1 maj 2013 20:04


Igår hade jag sån tur så jag kunde vara med på en sillunch hos våra vänner trots att jag hade jour samtidigt. Jag hade bilen utanför och uniformen i bilen men det blev inget jobb.


Idag har vi haft riktigt fint väder här och vi började med frukost utomhus. Senare köpte jag hem lite kryddor från COOP trädgård som jag har satt ut i sålådan - timjan, gräslök och dragon.



Här en bild på kryddor som jag har haft inne...

 


På eftermiddagen kom svärmor och min svåger över på en fika. Vi har tagit ut våra stora trädgårdsmöbler på framsidan av huset så där satt vi och njöt av det fina vårvädret.


 

Så här ser det ut på baksidan av huset mot skogen...

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards