Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Alla inlägg under september 2013

Av Helga - 11 september 2013 09:00


En stilla promenad längs med Fyrisån igår...


Idag är jag ute på flygturné igen...


#uppsala #promenad #fyrisån #hälsa

Av Helga - 10 september 2013 09:03



Min blogg heter ju "Snurra du min värld" och visst kan jag vara snurrig bland men i fredags tog jag ändå priset!


Jag skulle ta ut pengar i en automat i vår ICA-butik. Jag slog glatt in en kod två gånger men fick felsvar. Koden visade sig vara min gamla kod. Jag kom hem och kollade upp vad jag har för kod i en anteckningsbok där jag skrivit upp den på ett hemligt sätt.


Jag sa till maken att "de här siffrorna har jag aldrig sett förut så det kan inte vara den här koden"... trots att jag ganska nyligen hade handlat med just den koden.


Jag hade fått en total siffer-blackout. Riktigt obehagligt!


  


Har det hänt dig något liknande? och Vad beror såna här minnesluckor på?




Av Helga - 9 september 2013 08:37



På flighten igår var det två damer som frågade mig vad det var vi flög förbi. Jag visste inte så jag sa att jag skulle be piloterna säga något i högtalaren. Styrman (som är dansk) annonserade kort därefter. Jag hade annat för mig så jag glömde att lyssna.


Lite senare gick jag förbi och frågade damerna var vi var? De sa att de inte förstått någonting av vad han sagt. Typiskt!!! Jag antar att vi passerade Albanien men ville inte fråga styrman igen. Damerna tog det med humor och skrattade bara åt det komiska i att inte alltid kunna förstå sina nordiska grannar.


 


**************************


En ny generation är på G...


Igår föddes den första nya lilla släktingen på min sida. Min äldsta systers son fick sin förstfödda. Det blev en liten flicka...

  


#flyg #familj #baby


HURRA!

Familj · Flyg · Humor
Av Helga - 8 september 2013 21:26


Jag har haft alarmet på strax efter tre både lördag och söndag. Sonen har kommit hem från krogen samma tid som jag vaknat och vi har mötts i hallen.

Trött blir man men samtidigt trivs jag verkligen med charterflygningarna. Det är trivsamt och glatt! Idag hade vi flera resenärer som inte fick sina förbeställda påsar med shopping. Trots besvikelsen tycker jag att de tog det bra.

Vädret var otroligt både i Turkiet (lör) och i Grekland (sön).det var ca 27 grader varmt. Här hemma var det också kanonväder så det blev en grillning ikväll.

Första bilden är från Dalaman och den andra från Rhodos...


#flyg #resor

Av Helga - 6 september 2013 07:45

Snart är det slut på den här ledighetsperioden. Imorgon är det dags att dra på uniformen igen. Idag blir det bl a besök hos mamma som just fyllt år.

Här några bilder från min promenad längs Mälaren igår...

Den sista bilden är från en krukväxtutställning som jag var på igår på Uppsala stadsbibliotek. Här är det olika sorters st paulia som visas.

Tanken slog mig -är jag tant nu?

Av Helga - 5 september 2013 09:41


Gillar du att resa?


Gillar du att tävla?


Jag är inblandad i en tävling på supersavertravel.se där det gäller att hitta en bild på olika resebloggar. Vill du vara med eller bara titta vad detta är. Kolla här - hitta resväskan


#tävla #tävling #resor



Av Helga - 4 september 2013 13:06


Idag reser vår dotter (som numera bor i Berlin) till Portugal på en veckas semester. Sen är hon i Berlin i ca två veckor innan hon och hennes pojkvän och hans familj ska resa till Sydafrika. Vilka globetrotters!!


Jag är ju också väldigt förtjust i att resa så den genen måste komma från mig   


Min dag är kanske inte fullt så spännande, men ack så skön. Jag städar, har promenerat och ska baka lite matbröd. När man flyger runt mycket på arbetsdagarna är såna här vardagliga sysslor så mysiga.


Förra veckan vikarierade jag på en förskola här  i närheten och på min promenad råkade jag gå förbi ett av barnens hem. Där på altanen stod en liten pojke som var på "min" avdelning och han blev glad att se mig. Jag blev också glad så klart - vad kul att man gjort ett intryck i en så liten killes liv!!!


 


Nej, nu ska jag ta tag i dammsugningen igen...



Av Helga - 3 september 2013 13:27


Hem ljuva hem. Äntligen hemma efter 5 dagar i en kappsäck!!!


Under dagens flygningar fick jag "leka" kabinchef igen - det är faktiskt ganska kul. Iallafall när allt flyter...


Jag vet inte vart alla våra kabinchefer tagit vägen?? Hoho Pursrar !!


Var är ni??    


     


Nu går redan diskmaskinen och tvättmaskinen. Alla morgontidningar är genombläddrade och lunch har intagits. Snart ska jag ta bilen och sticka till IKEA och COOP. Sonen skulle behöva en ny säng och det tänkte jag titta efter.


Imorgon är jag glad att jag inte ska ut till Arlanda för det är ju då som Obama ska komma till Sverige. E4:an ska stängas av helt både norrut och söderut så det det blir säkert en hel del strul både med det och med kollektivtrafiken...


Ha en fin dag du också!!!


#flyg #obama #ikea



Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards