Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 20 januari 2014

Lite annat idag...

Av Helga - 20 januari 2014 08:19


Idag jobb på en förskola alldeles intill där jag bor...


Tillägg kl. 16.15


Det blev en intensiv men rolig dag på en småbarnsavdelning. Jag tror aldrig jag bytt så många blöjor på så kort tid.  En festlig grej på avdelningen var att nästan alla barn hade namn som började på bokstaven V. Det är ganska svårt för en vikarie att klara att memorera alla namnen på sex timmar men när alla nästan heter något på samma bokstav blir det ju lite lättare. 


En liten flicka (1,5 år) var nyinskolad sedan några veckor. Hon ville bara sitta i en bestämd frökens knä varje dag. Hon vågade sitta hos mig efter ett tag - det var mysigt!!


Nu vilar jag och laddar upp för att börja mitt vanliga "flygerijobb" imorgon.


 


#förskola #jobbaextra #fika #flygvärdinna

 
 
Åsa

Åsa

21 januari 2014 14:05

Vad roligt att vara med ett gäng småknattar!
Det där med att gå runt, vara trevlig och serva, det har du ju i ryggraden. ;-)

http://wessand.blogg.se

Helga

21 januari 2014 22:49

Haha ja typ samma ;)

 
susjos

susjos

21 januari 2014 15:49

Är imponerad att du orkar jobba extra! Fast det kanske är kul att göra något annat!? Undrar såå om du jobbat något med vår grannes dotter som just gått utbildningen? Såg att hon också varit i Östersund nyligen? Sophie heter hon :)

http://susjos.blogspot.com

Helga

21 januari 2014 22:50

Nej ingen ny som heter Sophie men jag ska hålla ögonen öppna.

Extrajobbet är för att ha ett alternativ om det skulle behövas.

 
tant Hannele

tant Hannele

22 januari 2014 16:21

sätt namnlapp, i stil med vad du har på jobbet :)

http://hannelesparadis.blogspot.com

Helga

22 januari 2014 22:19

Bra ide Hannele.

 
Ingen bild

HelenaJ

22 januari 2014 19:39

Hej
Vad jag gillar denna trivselblogg! Det är hemtrevligt samtidigt som det är spännande inslag av ditt yrke och privatliv! Blir samtidigt imponerad av din ork och kapacitet!
Med vänliga hälsningar Helena J

Helga

22 januari 2014 22:19

Tack vad glad jag blir. Välkommen åter!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards