Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 27 januari 2014

Hallonsmoothie och myspys...

Av Helga - 27 januari 2014 14:14


Det känns alltid lite extra lyxigt att få stanna kvar hemma en måndagsmorgon när de andra i familjen åker iväg till sina jobb. Jag kunde sova liite längre iallafall innan jag skulle iväg till kiropraktorn som hjälper mig med min onda axel.


Sen vid lunchtid kom en kompis hit för en kombinerad fika / lunch...


 

Lite färskt bröd med pålägg, en varsin hallonsmoothie och lite kakor...

 

 


Min hallonsmoothie gjordes av;


1 banan

3 dl hallon

2 dl naturell youghurt

1 dl honungsyoughurt


#fika #lunch #mat #hälsa #kompis

 
 
Ingen bild

Anneli

27 januari 2014 17:36

Vad mysigt att bli bjuden på brunch en vanlig grå & trist måndag! Hoppas att det går åt rätt håll med din axel!

Helga

28 januari 2014 08:45

Det är segt med axeln men nu ska jag knapra voltaren ett tag så får vi se vad det leder till.

 
susjos

susjos

27 januari 2014 23:31

Åh va mysigt med väninneträff och prat över lite brunch!
Visst är det skönt med lediga måndagar! Nåt positivt med skiftarbete :)

http://susjos.blogspot.com

Helga

28 januari 2014 08:44

Ja, det finns absolut fördelar också. Detta var faktiskt en manlig kompis ;)

 
wiper

wiper

28 januari 2014 08:47

Det var en fin frukost/lunch du dukat upp, man blir frestad och skulle vilja sitta där

Förstår att ni hade det mysigt och satt och njöt länge

Ha en skön dag
kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Susanne

Susanne

28 januari 2014 17:21

Åhh jag vill ha. Vad fint allt såg ut. Nu blev jag riktigt hungrig..

http://beauty-beholder.bloggplatsen.se

 
chillitanten

chillitanten

28 januari 2014 22:18

Så mysigt ..

http://chillitanten.blogg.se

 
Filifjonkan

Filifjonkan

29 januari 2014 11:51

Åh så härlig mysmorgon du dukat upp.Lite tjejbabbel en måndagsmorgon kan ju rädda hela veckan.:)

http://filifjonkan.se-bloggplatsen.se

Helga

29 januari 2014 12:57

Här var det mer en mix och tjej och killbabbel ;)

 
-Nena-

-Nena-

30 januari 2014 00:38

Så mysigt och gott det såg ut!

http://nena.bloggagratis.se

 
Christine

Christine

3 februari 2014 17:44

Ååååå va mysigt det där ser ut. :)
Hoppas axeln blir bättre snabbt.

http://www.29grader.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards