Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Alla inlägg under januari 2014

Av Helga - 9 januari 2014 09:15



Först fick vi evakuera flygplanet sen på nästa flight kom syrgasmaskerna ner. Lite senare fick vi starta hjärt- och lungräddning och ännu lite senare fick vi lägga en kvinna i framstupa sidoläge i mittgången.


Vilket drama kanske du tänker och dramatiskt var det, men som tur är bara en beskrivning av vad som försiggick på flygskolan och min årliga nödträning. Det är alltid med lätta steg jag lämnar träningen och så hoppas man naturligtvis att det inte ska hända något liknande i verkligheten.


På flygskolan har vi gemensam träning med våra piloter. De har mycket de ska förstå och klara av i cockpit men tydligen finns det saker som är ännu mer komplicerade i deras liv...


www.aviationhumor.net

 

#Airbus380 #cockpit #flyg #skola #träning



Vi hade en extra julafton i förrgår kväll tillsammans med sonen. Vi fick en fin flaska saké och en ljuvlig teburk. Sonen fick nya trasselfria hörlurar, en god doft från paco rabanne, böcker, strumpor, pengar och en ipodhållare för träning.


 

#saké #teburk #julklappar



Av Helga - 7 januari 2014 10:00



Jag kom på nåt som det aldrig blev tid att berätta om här i bloggen.  En händelse som var den första  i sitt slag i Helgas flyghistoria.


Dan före doppardagen skulle jag kliva upp tidigt på ett hotell. Jag hade både bett om väckning genom receptionen och jag hade ställt alarmet på min mobiltelefon. Så nästa morgon klockan 05.40 ringer receptionen och berättar att mina kollegor redan står där nere och väntar på mig.


Bah!!!


 


Jag som just låg och sov så skönt i min hotellsäng. Ville säga; Glöm mig - ring nån annan. Men det blev fart på mig må du tro. Snurrade runt, runt i rummet och tio minuter senare stod jag välkammad och fin nere i repan redo för ännu en dag i plåtröret.


Receptionisten hade noterat fel rumsnummer och min mobil hade helt laddat ur under natten. Så kan det tydligen gå...


Inget jag vill vara med om allt för ofta!!

  


#flyg #flygvärdinna #väckning #försovasig #hotell

Av Helga - 7 januari 2014 00:36


En drog och en kom hem ikväll...

Det är bara att hänga med.

#hongkong #berlin #resor #flygvärdinna

Av Helga - 5 januari 2014 23:11


Konstigt nog kommer man in i jobbet väldigt fort efter att ha varit ledig. Full fart har det varit idag och nu snart tolv timmar efter check in får jag åka hem igen.

Imorgon byter ungdomarna plats hemma. En kommer hem och en far iväg igen.



#flyg #resor #flygvärdinna

Familj · Flyg · Resor
Av Helga - 4 januari 2014 14:24

Nu sitter jag och väntar på släkten som snart kommer på fika...

Efter helgen åker granen och alla julsakerna ut. Vi får passa på att njuta lite till.

Imorgon är det dags för mig att ge mig iväg till Arlanda och flygeriet igen. Fly on the wings of love... gnolar...

Av Helga - 2 januari 2014 10:52



Så har vi kommit in två dagar på det nya året - 2014. Ett nytt år som ger möjligheter och där vi inte vet vad som komma skall. Jag ser fram emot våren som alltid och snart ska jag köpa min första tulpanbukett...


 


Nyårsafton firades precis som alltid med vårt " gäng" plus en del av ungdomarna - vi var 14 personer. Vi "knyter" ihop menyn och årets nyårsmiddag tror jag var den bästa någonsin.


Förkör; champagne med tre olika snittar

Förrätt; Lax- och avocadorullar på salladsbädd

Varmrätt; Oxfilé med potatisgratäng och västerbottenost i små portionsformar. Roquefortsås till.

Efterrätt En liten desserttallrik med citronpaj, ett litet glas chokladmousse och exotisk fruktsallad.

Efter maten hade vår dotter fixat paketleken. Det blev ett livat och roligt inslag under kvällen.


Igår åkte dotterns pojkvän hem till Tyskland så nu är vi bara tre kvar i huset. Vår son verkar ha det bra i Hong Kong även om vi bara hört av honom lite grand. De har inte tillgång till internet så ofta.


Imorgon ska vi förfira dotterns födelsedag eftersom hon inte är hemma i Sverige på själva dagen. Det blir paket på morgonen, spadag på Fyrishov med massage mitt på dagen (mamma får också massage) och så restaurangbesök på kvällen. Inte så dumt!


 


God fortsättning på det nya året kära läsare!


#nyår #nyårsmiddag #paketleken #spadag #mordotter #flygvärdinna

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards