Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Alla inlägg under april 2014

Av Helga - 16 april 2014 12:01


Sitter på trappen till sommarstugan och blickar ut över ägorna   

Viksamt


Vackert


Väder


Ikväll sover vi över för första gången i år.

Av Helga - 14 april 2014 16:06



Kursen avslutades  i fredags eftermiddag med diplomutdelning och fotografering. Det var inte utan att vi kände oss stolta och glada, alla tretton kursdeltagare. Efter ceremonin firade vi tillsammans med ett varsitt glas mousserande vin/ alkoholfritt vin på Clarions hotels skybar på arlanda.


 

Det har varit väldigt effektiva och intensiva veckor så nu känns det skönt att börja allt det nya med semester, hihi...

 



På ledigheten ska vi åka till landet några dagar, fira påsk med släkten och så åker dottern och jag till huvudstaden två dagar nästa vecka. Vi ska lyxa till det och bo över på hotell för att få ut så mycket som möjligt av besöket.


Idag har maken och jag tagit på spenderbyxorna och köpt den där dagbädden/ bäddsoffan från IKEA som jag skrev om tidigare. Det gäller att passa på och ta med den till stugan när vi har plats över i bilen.


   


Idag har jag också fixat påskstämning här hemma...


     


#kurs #skybar #hotell #påsk #bäddsoffa #IKEA #Clarion #semester #Stockholm

Av Helga - 8 april 2014 13:49


Nu är jag ute på turné i dagarna tre för att få praktisera allt det nya jag lärt mig på kursen. På torsdag och fredag kursar vi på lite till och sen är jag klar med utbildningen för mitt nya jobb. Jag ska fortfarande flyga men har fått nya arbetsuppgifter...


Idag när vi hade landat i Göteborg var det regnigt väder och vi skulle gå mot vår crewbuss. Då sa en kollega;



- Du vet väl vilken som är den vanligaste fågeln här i Göteborg?


Jag hade inte en aning och frågade naturligtvis vilken. Svaret kom direkt;


- Nederböörden


( av det engelska ordet bird)


Ja  man kan inte annat än att fnissa...   


 


Här på hotellet ser sängen väldigt inbjudande ut med tanke på att jag nu gått upp onödigt tidigt två dagar i rad. Se bara så mysigt det ser ut här...


 


Vi ska äta tillsammans hela besättning men det blir tidigt sen ska jag somna innan nio för ännu en start i ottan imorgon.


#hotell #göteborg #humor #flyg #flygvärdinna #säng #kuddar #inredning #väder

Av Helga - 5 april 2014 16:10



Nu är det bara en vecka kvar av kursen och tre av dagarna i den kommande veckan ska vi ut och flyga för att praktisera allt nytt vi lärt oss. Det ska bli kul och spännande! Sen på fredag när kursen har avslutats går jag på semester. Vi har inte planerat något särskilt men kanske blir det några dagar på landet och kanske blir det en tur till huvudstaden. Däremellan kommer vi att fira påsk med familjen också så klart.


Idag har vi ägnat dagen åt städning, återvinningscentralen och ett besök på IKEA. Vi letar lite grejer till den nya friggeboden på landet och nu skulle vi framförallt titta på en dagbädd från PS-kollektionen som jag gillar.


    

Ja, vad tror du?


Jag gillar att man kan sova i soffan direkt som den är om det är en gäst eller att man drar ut den och får en bädd till. Dessutom gillar jag att det är två rejäla lådor under som man kan ha som förvaring för sängkläderna.


Ikväll ska maken och jag roa oss på olika håll. Jag ska träffa en kompis och äta middag på restaurang och maken ska på herrmiddag.  Det är så härligt att ha så mycket lediga helger just nu...


 


Hoppas att du också har en mysig helg!


#vår #ikea #herrmiddag #restaurang #kurs #flyg #praktik






Av Helga - 1 april 2014 21:47


Ännu en vecka i skolbänken och jag blir nästan nojig av att sitta still så mycket. Varje kväll har maken och jag tagit en promenad för att få luft och motion. Jag är ju van vid att röra på mig mycket under en arbetsdag och får många myror i brallan nu...

I helgen var vi ut till stugan på lördagen. Solen flödade, fåglarna toksjöng och äggmackorna smakade gott.



Sen på söndagen firade vi ett syskonbarn som fyllde 25 år och här var vår present;


#kurs #flyg #stugan #hälsa #motion #present #matkorg

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Skapa flashcards