Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Alla inlägg under januari 2015

Av Helga - 7 januari 2015 09:47



Vardagen är här för maken och dottern men jag fortsätter min semester.


Jag håller på att plocka bort lite tomtar och sånt men granen och ljusstakarna får stå kvar till Tjugondag Knut. Idag får vi lite snö och det får mig bara att se fram emot nästa vecka ännu mer. Då ska jag göra en liten miniresa...

Vart får du reda på senare.


Jag hittade en rolig bild på www.aviationhumor.net


 


#tjugondagknut #vardag #resa #flyg #humor #helga #pilot #miniresa

Familj · Flyg · Humor · Resor
Av Helga - 6 januari 2015 13:22



Idag fick vi förmiddagsbesök av en kompis till dottern. De var i Tanzania samtidigt bl a och var vänner redan innan det. Det är alltid kul att få träffa ungdomarnas kompisar...


Igår var maken och jag ute och letade nya mattor till vårt all-rum. Vi kom hem utan mattor men har bestämt vilka vi ska köpa nu iallafall bla den här, Emma från Mio. Sen stack gubben ut på galej och då gjorde vi pizza här hemma. Vi hade en rulle färsk smördeg kvar sedan nyårsafton och det blev riktigt gott att göra pizza på den.


 


Vi har även djurkompisar som brukar hälsa på oss under vinterperioden;

 

Kan du se de tre rådjuren?


#inredning #pizza #kompisar #rådjur #trädgård
  


Av Helga - 4 januari 2015 10:36


Igår fick vi en riktigt spännande flight på kvällskvisten...


Redan vid start visste vi att det saknades ca 40 matlådor för hemresan. Detta var en charter där alla passagerare ska serveras en måltid. Jag lyckades beställa 40 smörgåsar som lastades ombord på vår Europeiska destination. Sen annonserade jag  i högtalaren, när vi lyft, om vårt problem och undrade om några kunde tänka sig att ta en smörgås istället för måltiden och att de i så fall skulle bli bjudna på dryck. Problemet löste sig snabbt, många hade ätit middag och tog gärna en smörgås istället för mat. Puh!


På vägen ner hade vi också en annorlunda händelse. På första raden satt ett gäng killar i 40-årsåldern som skulle festa. De beställde massor av dricka av min kollega. Mitt i alltihop var det en som tappade sin coca-cola och det uppstod lite tumult. Lite senare hittade han inte sin plånbok. Hela gänget och vi började leta: i stolen, på golvet, i jackan etc. Till slut hittade vi den på en mycket oväntad plats. Den hade ramlat samtidigt som läsken och låg i en låda vår drinkvagn.

Vad är oddsen för det?   


Dottern sitter nu här bredvid och är rastlös. Hon är mitt uppe i sitt tentapluggande.

- Vad skriver du?

- Har du många läsare?

- Skriv till alla unga flygvärdar att jag är en superpingla!

  

 


Eftersom vi bara har tre veckors sommarsemester på mitt jobb så har jag en hel del dagar att ta ut. Därför går jag in i lite mer vinterdvala nu. Riktigt skönt ska det bli! Jag har något roligt att se fram emot nästa vecka. Vad det är får de se och läsa om om du hänger med här i bloggen.


Vi har vattnat och skottat åt grannarna över jul och nyår. De kom över med en stor tulpanbukett till oss. Sånt blir man glad av...


 

#flyg #helga #dråpligheter #tulpaner #pingla #semester #resa

Av Helga - 2 januari 2015 16:41


Hallihallå igen! Hoppas du har det bra mitt i alla helgerna!?


 

Detta fina emblem satt till höger om entrén till vårt flygplan imorse...


Jag är ute på en miniturné två dagar och sover i en nordlig stad i natt. Vi startade i ottan och flög en tur till ett grannland allra först. På den flighten hade vi ett hockeylag med oss och pga bagagehanteringen blev vi försenade. Hockeyspelare behöver ju en hel del utrustning och det märktes även på mängden väskor som lastarna skulle lyfta in i flygplanets bagageutrymme. Man kan inte annat än beundra lastarna för det arbete de lägger ner. De lyfter många ton per vecka...


Vädret var ju lite sisådär att flyga i  idag då det blåste friskt i mellan- och södra Sverige. Vi fick kortare tid på oss än vanligt att servera i luften innan skyltarna med säkerhetsbältet tändes igen inför landning. Då går man inte gärna med påtår och man fyller inte kopparna så fulla. Det är ju bra om alla hinner fika klart också innan "touch down". På hemväg från grannlandet tog flygningen bara 34 minuter.


En passagerare råkade spilla ner sig själv med kaffet på vår sista flight. Han brände sig ganska ordentligt så vi plockade fram burnfree gel som han fick stryka på sina lår för att lindra skadan och smärtan.


Vår kapten på en av flygningarna idag heter Jerry och det kan man ju ha lite roligt åt;


När vi ringer in till cockpit efter start...

- Vill Jerry och hans vänner ha lite fika?

 

Eller:

- Vill Tom och Jerry ha nåt idag?

 

Eller:

- Är det Jerry Williams som jammar idag?

 


  


Jag och kollegorna har varit ute och ätit mat tillsammans och nu ska jag ta mig en tur ner på stan igen. Lite luft och lite rörelse är alltid bra!

 

Utsikt från mitt hotellrum...

 

#Jerry #helga #snurra #flyg #resa #humor #brännskada #kaffe


Flyg · Humor · Resor

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Skapa flashcards