Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Alla inlägg under april 2015

Av Helga - 6 april 2015 19:19



Vi har ju varit bortresta men lite påskmat ville jag ändå fixa på annandagen. Jag hade ett recept som jag inte testat förut och påsklaxen blev lyckad. I receptet användes bl a olivolja, senap, hackade valnötter och hackade pumpafrön. Som vanligt kunde jag inte låta bli att ändra lite. Nu har jag delat med mig av receptet i matbloggen

Hillas matprat


Här har jag just smetat på nötmixen på laxen...


När laxfilén är billig passar jag på att köpa två och stoppar en filé i frysen...


#påsk #helga #lax #middag

Av Helga - 6 april 2015 12:27


Det blev inte så mycket ordning på bloggandet i påsk pga vår resa. Då är det ändå bra att kunna lägga upp lite bilder och text via appen.

Igår eftermiddag kom vi hem igen och vi var faktiskt ganska trötta. Vi ville ju vara aktiva och uppleva så mycket som möjligt i Dubrovnik. Det var mycket backar och trappor överallt så vi fick träningsvärk i vaderna alla tre. Vi bodde i en fräsch lägenhet i gamla stan men den låg några kvarter upp mot ringmuren så som sagt benen fick sitt.



Idag ska jag laga lite ägg med rom och laxfilé med nöttäcke så vi får en känsla av påsk iallafall trots att vi varit bortresta.

Jag köpte lite fröer på COOP  idag också. Det blev mest kryddor vilket jag älskar att ha i landet och i krukor.



Idag ska jag hämta mina föräldrar på arlanda för de har hälsat på min syster i Oslo. Sen på onsdag kommer sonen äntligen hem efter sin långresa i Asien så då blir det ännu en hämtning på arlanda. Det ska bli så mysigt!

#resa #dubrovnik #linbana #oslo #fröer #trädgård #påsk

Av Helga - 4 april 2015 17:19

Idag har vi åkt linbana upp på ett berg ovanför Dubrovnik. Vi besökte bl a ett museum - självständighetsmuseet. Det var mycket intressant att lära om kriget mellan 1991 och 1995.

Fikat har vi också gjort och vad äter man då om inte en baklava med pistageglass.

#dubrovnik #helga #resa #kroatien #baklava #linbana

Av Helga - 3 april 2015 17:25


Några bilder till från idag...

#resa #helga #dubrovnik #foton

Av Helga - 2 april 2015 17:15

Några bilder från Dubrovnik där vi firar påsken!

#påsk #dubrovnik #kroatien #resa

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Skapa flashcards