Inlägg publicerade under kategorin Allmänt

Av Helga - 7 juni 2016 22:48

Det har varit en intensiv arbetsvecka med sena kvällar.Jag hade en ny elev i fyra av de fem dagarna och bl a hade vi ju en charterflygning som jag skrev om senast där vi fick åka hem utan passagerare... Otroligt konstigt och lyxigt!

Grekland i kvällsljus...

Här sitter jag och fikar på hemvägen medan de unga kollegorna ser på film på sina datorer. Jag hade tagit med mig  jordgubbar vilket var uppskattat. En av kollegorna som var med på mn flygning blev "kidnappad" . Det gick nämligen en till flygning i stort sett samtidigt och den flighten skulle ha fullsatt på hemvägen. Det var därför vår kollega fick gå över och jobba på hemvägen istället för att sitta och ha det gött..

Nu är det ledigt igen och idag blev det träning, besök hos mina föräldrar, köp av nya sommarbyxor, hämtning av paket på COOP och hämtning av två nya nattygsbord på MIO.

Imorgon ska jag till en kompis och luncha och det kommer några tjejer till vet jag. Det ska bli kul!

#helga #flyg #charter #jordgubbar

Av Helga - 10 maj 2016 08:59

Älska rabarber...

Gårdagens dessert blev minipajer med frusen yoghurt.

#helga #rabarber #mums

Av Helga - 5 februari 2016 02:37

Så här sent kan en flygvärdinna sitta med en kopp te och ha en egen liten after work...

Nu snart dags för sängen. ZZZ...

#helga #afterwork

Av Helga - 25 januari 2016 09:13

Rivstart idag.

En montör från Vattenfall kommer hit en timme för tidigt och han ska byta en mätare. Jag är glad att jag ens hunnit klä på mig. Han var nog ledsen att jag hunnit klä på mig...

Snart kommer en granne och kollega och fikar hos mig. Hon är sjukskriven och behöver luftas lite. Jag plockar fram kanelbullar, skurna pepparkakor och choklad-jitterbugkakor. Mmmm...

#helga #humor #tidigstart #rivstart

Av Helga - 12 januari 2016 11:06

I söndags var den sista resdagen i samband med jul- och nyårshelgen, iallafall för de allra flesta. Det var fullt, det var alla åldrar och det var förseningar pga vädret. Vi landade bl a i Umeå och där var -24 grader och senare i Ronneby där vi hade +1 grad. Vilka stora skillnader det blir ibland i vårt avlånga land. Till slut hamnade vi på vårt hotell och då var klockan efter midnatt. Jag ställde alarmet på mobilen innan jag somnade eftersom vi skulle åka igen dagen därpå redan vid lunch. Det var tur det för när alarmet ljöd sov jag fortfarande som ett barn. Sen igår på måndagen var vi tillbaka till vardagen igen med mest affärsfolk ombord. Det blev lugnt och stilla men kanske inte lika färgstarkt som under skollovet.

Idag börjar jag jobba sent och det är perfekt för nu hinner jag baka kanelbullar och jitterbuggkakor till helgens släktfika. Båda ungdomarna har fyllt år och snart ska dottern iväg på en utbytestermin i Wien så det blir ett bra tillfälle att träffas.

#flyg #helga #baka #bullar #jitterbugg #resa

Av Helga - 3 januari 2016 00:19

Jag hade jour idag och gick upp strax efter fem för att vara redo. Ingen ringde och ingen ringde så jag sjönk längre och längre ner i tv-soffan och till slut sov jag en liten stund till.

Runt lunch började jag läsa på inför årets nödträning och jag hann göra en skrivning (av fyra) på datorn också. Sen när jag började fundera, bara lite, på vad vi skulle kunna äta till middag. Då... ringer trafikkontoret och det är bråttom som vanligt. Det var bara att dra på uniformen och sticka iväg. Ingen lördagsmiddag hemma alltså men väl middag 10.000 meter upp i luften på väg sydvästut ner över Europa. Inte så illa det heller!

#flyg #helga #jour #middag

Av Helga - 11 november 2015 13:21

Home sweet home efter fem dagar ute på jobbturné...

#helga #flygvärdinna #resa #flyg

Av Helga - 13 oktober 2015 15:05

Vi har väl alla funderat på hur det skulle kännas om nån på ens gata skulle vinna på postkodlotteriet...

Nu vet jag efter att ha sett Magdalena Graaf smyga omkring utanför huset med ett helt kamerateam. Åtminstone tre grannhus fick besök - kanske fler!? Stort grattis till våra grannar!

Och vi hade ingen lott eftersom jag blivit så förb....d på all reklam och "tänk om-mentalitet" som kommit i brevlådan. Nu vet jag inte än hur mycket grannarna vann men jag räknade ut att om vi hade haft två lotter i 12 år så hade det kostat nära 50.000

Då kan man väl säga att vi också vunnit på postkodlotteriet?