Inlägg publicerade under kategorin Trädgård

Av Helga - 4 juli 2016 08:05

Dottern har kommit hem från sin utbytestermin i Wien och vi hämtade henne förstås på Arlanda. Sen firade vi med en härlig grillkväll med familjen och dotterns pojkvän.

Igår åkte vi tillbaka till sommarstugan för att njuta av mina sista tre semesterdagar. Det blev lite plock i rabatten och allmänt pyssel. Eftermiddagsfikat var inte fy skam...

Smultron och smulgubbar.

Idag kommer dottern och hennes kille hit ut. Vi ska grilla igen och så ska vi göra en pannkakstårta. Sen imorgon bär det hemåt igen och så flygeri från onsdag...

#helga #sommar #Wien #semester #bär

Av Helga - 30 juni 2016 11:17

Här börjar bären komma...

Sommaren är skön här på ostkusten med en bra blandning av sol och regn. Igår hade vi en så fin dag med mycket sol. Vi åkte ut på en klippa och spelade backgammon och fikade. Jag tog t o m mitt första dopp i havet för i år.

#helga #semester #sommar #bär #utflykt

Av Helga - 27 juni 2016 07:54

Midsommar har passerat och livet är lugnt och skönt. Precis som man vill ha det på semestern.

Midsommartårtan var det min tur att göra i år och den var fylld med vaniljkräm, lemoncurd och jordgubbar. Jag toppade tårtan med jordgubbar och vit choklad.

Det var risk för regn i år så vi slog upp partytälten.

Igår for maken och jag till en hemslöjdsbutik i Refsnäs. Vi köpte en fin fototavla och ett fårskinn. Det kommer att användas i vår nya sovstugs.

#helga #midsommar #shopping #semester

Av Helga - 16 juni 2016 12:19

Nu lite bilder från nya sovrummet i friggeboden på landet.

Sen har vi smulgubbar på gång i ett litet trädgårdsland och dessa brukar fåglarna vilja äta upp. Då kom jag på att använda benen från vår gamla studsmatta, fast upp och ner. Sen ska vi täcka över med ett nät. Jag tycker själv att jag var riktig påhittig!

#helga #sovrum #sommarstuga #trädgård #semester

Av Helga - 15 juni 2016 13:51

Det är så skönt att vara ledig. Vi fixar och donar eftersom det i vintras byggdes badrum här ute.

Nu har vi flyttat ut i friggeboden med en dubbelsäng hemifrån. Så skönt att ha ett riktigt rejält sovrum.

Nu vilar vi och jobbar samtidigt och det gillar vi båda. Maken, som är lärare, har sommarlov. Lyckans ost!

Snart en fika i skuggan från vår schersmin. Mmmmm...

Skönt att strejken är slut också!

#sommar #helga #semester #sommarstuga #norrtälje

Av Helga - 31 maj 2016 15:39

Nu har jag farit runt och fixat lite av varje. Bytt en rullgardin mot en mörkläggningsgardin, köpt blommor, blodmjöl, köpt två nya nattygsbord och handdukar.

Sen efter att jag kom hem har jag pysslat i trädgården. Jag har rensat ogräs, planterat en rosmarin som vi fått i present mm. Riktigt mysigt att greja ute när solen skiner men nu är det kaffe och korsord i skuggan som gäller.

Igår var sonen här och vi åt middag tillsammans. Jag fick en fin mini-ros som morsdagspresent. Mini-rosor är så bra eftersom att när den börjar bli trött planterar jag ut den och då får den nytt liv.

#helga #trädgård #inredning #shopping

Av Helga - 26 maj 2016 15:13

Nu känns livet gött. Jag är i Göteborg, som så ofta levererar. Solen skiner och det är mysigt att promenera runt i trädgårdsföreningens park en stund efter mycket flygande. Imorgon blir det en lång dag med bl a en charter flygning till Grekland.

En GI-macka med keso och ägg bl a köpte jag på rosencafeet. Riktigt gott och mysigt!

#helga #Göteborg #trädgård #flyg

Av Helga - 10 maj 2016 21:53

En härlig dag är till ända. Jag åkte med mamma och pappa till stugan. Vi fikade och åt gott...