Inlägg publicerade under kategorin Natur

Av Helga - 15 juli 2015 11:24

Sommaren fortskrider och jag gillar det stillsamma livet på landet.

Fina miljöer, fiske och bär gör mig glad!

#sommar #semester #helga #fiske #bär #norrtälje

Av Helga - 4 juli 2015 09:55

Vad ska man säga mer än att livet är behagligt just nu...

Makens gamla skor fick följa med på utflykt. Skorna är av märket prokids och det är nog ingen som har såna dojor numer.

#sommar #semester #helga

Av Helga - 1 juli 2015 09:57

Så har jag då semester. Smaka på det ordet, s e m e s t e r... tiden då man kan sova ut och bara ta dagen som den kommer. Härligt!

Vi pysslar med lite av varje på landet och häromdan när vi gick vår promenad hittar vi lite kantareller.

Idag blir det en utflykt med båten. Då packar vi med oss fikakorgen och backgammon-spelet och bara njuter.

#sommar #semester #helga #svamp

Av Helga - 22 juni 2015 21:03

Här kommer en hälsning från vår sommarstuga. Här har vi varit sedan i torsdags kväll. På midsommar hade vi fullt med vänner här. Vi var 16 personer som mest men vi var bara 9 som sov över. Vädret var sisådär men när man har härliga vänner spelar det inte så stor roll. Dagen efter var det myspys, promenad, finväder och goda matrester som gällde.

Här bär dottern och maken en björk som ska användas till midsommarstången. Det var vår tur att hjälpa till med förberedelserna på midsommarängen i år. Dit kom det ca tvåhundra personer på eftermiddagen.

Imorgon åker vi hem igen. Det ska flygas lite mer innan semestern startar för mig. Jag är laddad för mer ledigt helt klart...

Här är ett jättegott foliepaket vi gjorde igår till lite grillat. Innehållet var kokt färskpotatis, cocktailtomater, ruccola och fetaostsmör. Man tager vad man haver-principen på grillen.

Idag åkte jag in till Norrtälje och köpte en fläderbuske bl a. Du är alltid kul med något nytt i trädgården.

#midsommar #grilla #helga #flyg #trädgård

Av Helga - 6 juni 2015 06:05

Sonen tog sittt pick och pack igår och så hjälpte jag honom genom att köra en omgång grejer till den nya lägenheten. Inatt har han sovit kvar för första gången medan vi andra for till sommarstugan. Det kändes nog lite konstigt att plötsligt ha en helt egen lägenhet.

Vi köpte thaimat på vägen ut till landet för att slippa börja med middagsmaten direkt när vi kom fram.

Sen tog vi en promenad i kvällssolen - det var en ljuvlig kväll. Varmt och försommarvackert.

#flytta #helga #sommarstuga

Av Helga - 16 maj 2015 19:02

Jag tror nog att jag föddes till att flyga charter. Jag gillar de glada resenärerna som ser fram emot eller har avslutat sin semester. Det är glatt och folkligt!

Idag flög vi en charter till Turkiet. Vi hade ganska kort flygtid ner så det var full rulle för att hinna servera alla 181 passagerare mat, dricka och snacks. Många hade också förbeställningspåsar som vi skulle ta betalt för. Arbetsdagen var runt 11 timmar idag och det är mitt jobb att se till att alla i kabinpersonalen hinner äta och pausa också.

På slutet av flighten stängde jag ett väggfast bord. Jag såg inte att det låg två små chokladbollar längst in på bordet. Gissa om det blev chokladbollspannkakor av det hela... ;)

Bilden tog jag igår när jag väntade på bussen hem från Uppsala central. Jag älskar tulpaner!

#flyg #humor #helga #tulpaner

Flyg · Humor · Natur
Av Helga - 15 maj 2015 09:41

Två dagar vid sommarstugan. Det är inte toppenväder här långt österut men vi njuter ändå. Vi har planterat kryddor, rensat rabatten, dödat mördarsniglar, promenerat och grillat bl a.

Imorgon blir det flygeri igen så jag tar bussen hem och maken stannar kvar.

De sista två bilderna visar nya lampor som jag köpt och monterat. Lite händig är jag allt.

#helga #trädgård #sommarstuga

Av Helga - 25 april 2015 17:08

Igår gick hela familjen på SM-final tre i basket. Vårt favoritlag Uppsala vann stort mot Södertälje och nu står det 2-1 i matcher till motståndarnas fördel. Finalen spelas i bäst av sju matcher. På söndag är det dags igen och vi kommer att sitta på plats.

Idag är det sommarstugan som gäller och jag och maken ska övernatta för första gången i år. Vårstädningen är gjord, båten är bottenmålad, frön är satta och rabatten rensad. Då är vi värda en god middag så det blir grillning ikväll. Mums!

Jag hann gå en promenad längs med viken också. Det är ljuvligt med vattnet, bryggorna och djurlivet.

Till soffan utanför entrén hemma har jag köpt nya kuddfodral. De gamla var helt solblekta - bara att kasta.