Inlägg publicerade under kategorin Resor

Av Helga - 11 augusti 2016 09:44

Maken började jobba igen igår och nu är det hans sista skolår. Nästa år går han och blir en glad (förhoppningsvis) passionär .

Rosorna på landet blev räddade från rådjuren så nu kan vi njuta av dem här hemma på köksbordet istället...

Ikväll kommer vår dotter hem från sin månadslånga resa i södra Afrika. Vi har inte haft så mycket kontakt eftersom de campat mest och de har inte haft tillgång till Wifi/internet. Just precis nu väntar hon på sista flyget hem på flygplatsen i Doha.

Nu kan jag vara lugn tills oktober då sonen ska iväg och resa runt i Sydamerika. Han börjar med en kurs i spanska i Equador och stannar sen ca 5 månader. Han ska resa i fler länder, troligen Chile och Peru. Det bor mycket äventyrslusta i mina ungdomar...

Imorgon kväll bjuder vi familjen och dotterns pojkvän på middag här hemma.

#helga #resa #Afrika #sydamerika #trädgård

Av Helga - 6 augusti 2016 20:13

Helgen går helt i flygets tjänst. Idag har jag flugit tur och retur till Mykonos från Arlanda och imorgon blir det Skiathos från Göteborg. Vi kom ner hit till Göteborg i eftermiddags, trötta men ändå glada efter en kul dag...

Här ett axplock från dagens Greklandsflight: En dam kände sig lite sisådär och fick flera glas vatten och fick lägga sig ner. En annan tjej hade blivit matförgiftad trodde hon och mådde tjuvtjockt. Några killar festade till trots avgång vid 06.20 och en liten pojke berättade att han skulle bli pilot när han blir stor. En fd markkollega var ombord och jobbar nu som hotelldirektör. Ja, som du kan se händer det mycket under en arbetsdag.

Jag och en kollega har nyss ätit middag ihop och nu är det myspys på hotellrummet. Ett glas vitt är jag värd så här på lördagskvällen eftersom vi har sen incheckning imorgon.

#flyg #helga #jobbahelg #grekland #charter

Flyg · Resor
Av Helga - 27 juli 2016 20:04

Nu har vi varit i Hälsingland under min ledighet...

Så skönt och mysigt!

Idag hjälpte vi mamma och pappa att komma hem från sin sommarvistelse. De har varit fyra veckor på"grönbete".

#sommar #helga #Hälsingland #resa

Av Helga - 17 juli 2016 21:27

Jag är tillbaka på jobbet och det är mycket folk på långa flygningar ner till Medelhavsområdet. Ibland flyger vi charter och ibland vanliga flighter. Det är verkligen roligt på sommaren med mestadels glada och trevliga resenärer. En del är flygrädda, en del är jordnötsallergiker, en del har småbarn och en del är tonåringar ute på första charterresan på egen hand med kompisar.

Jag är ledsen över den otäcka händelsen i Nice. Jag tycker mycket om att resa till franska Rivieran och har gått längs den strandpromenaden många gånger. Så tråkigt att vi inte ska kunna känna oss trygga i vardagen.

Nu är jag iaf ledig några dagar och vi har tagit med oss svärmor ut på landet. Vi fiskar, äter och spelar kort. Mysigt!

Bilden tog jag på Chania flygplats i lördags.

Vår dotter åkte till Sydafrika i förrgår. Hon och en kompis ska resa runt i flera länder i södra Afrika i en månad. Vi har hört att de kommit fram men nu tror jag de redan är i Botswana.

#flyg #helga #resa #nice #afrika

Av Helga - 21 juni 2016 19:12

Helgen tillbringades på resa - det blev en liten roadtrip till Mantorp. Där firade vi min syster och svåger som båda fyller 50 år.

Allt var jättefint ordnat och en superfin fest blev det för alla som var med. Vi var några som bodde på motell och det var precis som i en amerikansk film. Man kunde köra fram bilen ända till sitt rum.

Titta bortom fönstren så ser du längan där rummen ligger. Sjögestad motell heter stället och det var inte så särskilt fräscht, men läget nära Mantorp drar nog folk ändå. Den här helgen var det också Vätternrundan så motellet var helt fullbokat.

Nu är vi tillbaka på landet och laddar för midsommar.

#helga #resa #fest

Av Helga - 12 juni 2016 16:27

Strejken fortsätter men idag pratar parterna med varandra igen. Jag hoppas på en snar lösning som båda parter blir nöjda med. Händer inget snart måste nog flighter ställas in imorgon också åtminstone halva dagen.

Vad gör jag då?? Jo, jag hade jour idag och detsamma gäller imorgon så vi kan börja jobba igen så fort strejken avbryts.

Jag passar på att laga mat och baka till midsommar. Nåt måste man ju göra.
En del kollegor har fått hjälpa till ute på Arlanda.

#flyg #helga #strejk #matlagning #baka

Av Helga - 2 juni 2016 09:23

Tack vare ett schemabyte fick jag två extra dagar ledigt den här gången mot att två dagar försvann på min vårsemester. Jag har njutit av de extra dagarna men nu är det dags att dra på "den blå" igen. Även denna gång blir jag handledare till en nyanställd. Fyra dagar ska vi jobba tillsammans innan hon ska checkas ut. Det blir nattpasset alla dagarna med hemkomst runt 02-03 på nätterna...

Sist jag var ute och flög hade jag bl a en charterflygning till Kreta. Flygbolaget har fått en massa charterproduktion i sommar, vilket är bra. Nu har jag en charter i veckan tills jag påbörjar min sommarsemester. Den här veckan blir det en tomflygning hem från en Grekisk ort - detta för att det är första turen och för att det inte finns några resenärer att "plocka hem".

Det är en fantastisk tid på året nu och jag njuter. Igår blev det en långpromenad tidigt på morgonen innan det blev för varmt.

Magnolian i full blom...

#helga #flyg #natur #försommar #magnolia

Flyg · Natur · Resor
Av Helga - 26 maj 2016 15:13

Nu känns livet gött. Jag är i Göteborg, som så ofta levererar. Solen skiner och det är mysigt att promenera runt i trädgårdsföreningens park en stund efter mycket flygande. Imorgon blir det en lång dag med bl a en charter flygning till Grekland.

En GI-macka med keso och ägg bl a köpte jag på rosencafeet. Riktigt gott och mysigt!