Inlägg publicerade under kategorin Humor

Av Helga - 25 januari 2016 09:13

Rivstart idag.

En montör från Vattenfall kommer hit en timme för tidigt och han ska byta en mätare. Jag är glad att jag ens hunnit klä på mig. Han var nog ledsen att jag hunnit klä på mig...

Snart kommer en granne och kollega och fikar hos mig. Hon är sjukskriven och behöver luftas lite. Jag plockar fram kanelbullar, skurna pepparkakor och choklad-jitterbugkakor. Mmmm...

#helga #humor #tidigstart #rivstart

Av Helga - 22 januari 2016 06:00

När vi kom fram till hotellet igår fick kaptenen checka in först vid receptionsdisken. Tjejen bakom disken frågade piloten när han ville bli väckt.

Kaptenen svarade;

I april...

Haha... toker där, men tänk efter. Det låter väl ganska skönt att vakna i april till fågelsång och finväder

Här en bild från en tjusig solnedgång på flygplatsen Åre/Östersund.

#helga #flygplats #solnedgång #flyg #humor

Flyg · Humor · Natur
Av Helga - 21 januari 2016 10:25

En hälsning från arlanda mellan mina flighter. Jag har jour och fick en tvådagarsturné på schemat redan igår. Det är det allra bästa att få förhandsbesked om flygningarna, så man slipper bli väckt av telefonen på morgonen (läs kl 03.50)

När man startar tidigt vill man ha lunch tidigt. När jag kom fram till disken, på en av besättningarnas favoritrestaurang här på flygplatsen, fick jag veta att de inte öppnat ännu.

Inte tänkte jag på att klockan bara var strax före 10 på förmiddagen.

De var iallafall sjyssta och fixade en yakinikusallad till mig ändå... Mums!

Bilden är tagen vid ett annat tillfälle innan snön kom...

#yakiniku #sallad #arlanda #jour #helga #flyg #flygvärdinna

Av Helga - 14 januari 2016 22:01

Vår kapten var ju bara bäst igår. En passagerare sa vid avstigning att det var en perfekt landning.

Kaptenen svarade;

- Jaså, det märkte inte jag - jag blundade...

Gissa om vi alla inklusive passageraren fick roligt :)

Grönt och fint på flygplatshotellet nära Heathrow. Lite skillnad mot den svenska vintern.

#flyg #helga #flygvärdinna #humor #pilot #london #gröngräsmatta

Flyg · Humor · Natur · Resor
Av Helga - 4 januari 2016 11:50

Här snurrar det vidare på min jourvecka. Igår fick jag en inrikesflygning på schemat och idag ska jag flyga en charter till varmare breddgrader...

Maken är ledig fortfarande och eftersom han är lärare börjar jobbet igen först på torsdag. Jag hade ju också lite extra ledigt  kring jul men mestadels före jul. Det är tur att vi är självständiga individer som kan vara lediga på egen hand också. Imorgon blir det inget jobb för mig pga att jag landar så sent i natt och då har vi chansen att umgås lite mer.

#flyg #flygvärdinna #helga #humorbild #charter #inrikesflyg  #jour

Familj · Flyg · Humor
Av Helga - 3 januari 2016 00:19

Jag hade jour idag och gick upp strax efter fem för att vara redo. Ingen ringde och ingen ringde så jag sjönk längre och längre ner i tv-soffan och till slut sov jag en liten stund till.

Runt lunch började jag läsa på inför årets nödträning och jag hann göra en skrivning (av fyra) på datorn också. Sen när jag började fundera, bara lite, på vad vi skulle kunna äta till middag. Då... ringer trafikkontoret och det är bråttom som vanligt. Det var bara att dra på uniformen och sticka iväg. Ingen lördagsmiddag hemma alltså men väl middag 10.000 meter upp i luften på väg sydvästut ner över Europa. Inte så illa det heller!

#flyg #helga #jour #middag

Av Helga - 16 december 2015 09:16

När vi blev så försenade senast skulle jag ringa hem och meddela maken att jag blev sen och då sa styrman;

- Säg att han kan frysa in sufflén...

Sen när vi väl kom iväg, ca två timmar senare, föreslog jag att jag skulle ringa och förvarna och att maken kunde plocka ut sufflén ur frysen igen. Vi fick oss ett gott skratt kring den där förbenade sufflén som överhuvudtaget aldrig tillagats...

Idag blir det fikabesök hos mina föräldrar och en storhandling. Numer går det inte åt så mycket mat här hemma men vi ska ha gäster på fredag och så närmar sig ju julen så kylen och skafferiet behöver fyllas på.

Nu ett tips om en mångsidig kollega igen. Detta är en tjej som är har en bakgrund inom TV- och tidningsjournalistik och nu har hon skrivit en ungdomsbok i handbollsmiljö, Tebbes trubbel.

Kan man bli annat än stolt över sina fantastiskt duktiga kollegor!

#ungdomsbok #helga #flyg #handboll #tips #suffle #humor

Böcker · Familj · Flyg · Humor · Tips
Av Helga - 9 december 2015 15:54

Japp, jag blev godkänd hos företagsläkaren igår  och det för en period av fem år. Perfekt!

Det kändes ungefär som dockan i Kalle Anka på julafton som får en OK-stämpel där bak...

Tidigare idag flög vi en Köpenhamnsflygning och jag hade inga problem att förstå gatekillen när han var nere hos oss i flygplanet innan boarding. Senare skulle vi talas vid via vår intercom-radio. Jag har då en öronsnäcka och en mobiltelefon som vi kommunicerar genom. Det rosslade och knastrade så mycket i min bluetooth-snäcka att jag inte hörde vad han sa. Jag sa det till piloterna och deras svar var;

- Nej, det är inte rossligt det är bara det danska språket...

Vi fick oss ett gott skratt!

Nyligen var jag i Östersund och där finns en outlet som säljer SNÖ-smycken på Regementsgatan 23. Vi, på flygbolaget, är där allt som oftast så nu får vi ytterligare rabatt - 4 för 3. Så klart blev det ett köp;

Ganska nöjd själv!

#humor #helga #flyg #shopping #flygvärdinna #danska #snöoutlet #outlet #östersund