Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 8 juli 2007

Gotland runt...

Av Helga - 8 juli 2007 15:45

Läser på Tant Taggs sida om politikerveckan i Almedalen på Gotland. Detta ger mig minnen från när jag bodde på ön en kortare tid. Mina föräldrar bodde också där ungefär ett decennium och min syster har bott där längst av alla i familjen.


Gotland är en fantastisk plats att åka till även för oss som inte vill festa loss mitt i Visby. Det finns många platser som ligger undanskymda med den mest unika natur du kan tänka dig. Det jag tycker är vackrast är fälten med röd vallmo och blå eld som lyser mot dig vart du än tar dig på ön, raukarna förstås och ringmuren i solnedgång, fantastiskt. Åk till Gotland ....


Mitt bästa minne från Gotland måste vara mitt och makens bröllop för 17 år sedan. Vi både gifte oss och förlovade oss på ön och i mina ögon är Gotland nog Sveriges vackraste plats.


Bilden är hämtad på www.snevide.com. En härlig sida där jag tycker du ska titta in.

 
 
Bippeln

Bippeln

8 juli 2007 17:00

Måste erkänna att jag var på Gotland för första gången i mitt liv sommaren -05.
Dotterns svärförföräldrar bor nämligen där och vi var över en weekend.
Visst var det en härlig plats att vara på ......
Vi hann inte med mer än södra ön så vi tänker fara tillbaka dit och utforska resten oxo. Bättre guider än lokalbefolkningen kan man ju inte ha.

http://bippeliboppen.bloggagratis.se

 
helga

helga

8 juli 2007 17:18

Bippeln; Ja ,åk till Gotland igen! Det är bara bra för själen... Jag borde åka dit själv snart, men nu har jag ingen familj kvar på ön och då blir det inte av lika ofta, tyvärr.

http://www.helga1.bloggagratis.se

 
Millis

Millis

8 juli 2007 18:03

Visst är Gotland underbart *lyrisk*. 1988 jobbade jag där i ett par månader och med lokalbefolkningens hjälp upptäckte jag ön på ett helt annat sätt än vad jag hade gjort när jag "bara" hade varit där, som turist.

http://millis.bloggagratis.se

 
helga

helga

9 juli 2007 08:48

Millis; Ja, man kan hitta massor av fina platser som ligger mer undanskymda. Härligt!

http://www.helga1.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Tant Tagg

9 juli 2007 16:29

Du har verkligen en alldeles speciell anknytning till ön, det må jag säga!
Förstår att den platsen alltid komer att vara alldeles särskilld för dig!!
Trevlig webbsida med bilder att länka till, dessutom. Vem blir inte sugen på att fara hit, även om det ligger i Världens Ände......? :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards