Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 12 september 2007

Resekompis...

Av Helga - 12 september 2007 08:40

Det blev riktigt sent igår och jag låg inte i min säng förrän klockan 01.45 Imorse klev jag upp vid 07.00 för att hinna prata med familjen innan de skulle sticka iväg till skolor och jobb.


Allt verkar bra här hemma och sonen var lycklig över att ha fått ännu en ny coach till sitt lag, nämligen ett hemvändande Europaproffs. Dottern hade fått sitt individuella träningsprogram i sin idrottklass och var nöjd med det. Hon ska få träna mycket styrka och hade fått bra betyg i de övningar de hittills fått göra.


Jag skulle egentligen ha träffat en kompis idag och vi skulle ha ätit lunch tillsammans. Nu har hon dessvärre fått förhinder, men faktiskt var det skönt så jag hinner vila lite mer innan jag ska ut till Arlanda igen för lite mer kvällsflygningar. Vi får ta lunchen vid ett annat tillfälle.


Kompisen och jag träffades på gymnasiet och blev vart efter jättebra kompisar. Efter gymnasiet bodde vi tillsammans och när vi hade jobbat ett tag efter skolan och tjänat pengar stack vi iväg och reste i USA och Västindien i tre månader och vi har även tågluffat ihop. Det faktum att vi bott ihop och rest ihop har svetsat oss samman, Nu för tiden är det dock svårare att finna tid bara för oss med tanke på barn och annat, men vi försöker träffas med jämna mellanrum och uppdatera oss om hur vi har det.


Skönt att SAS tar in sina Q400-maskiner på översyn! Det har varit två allvarliga tillbud på kort tid - oroväckande!


Ännu blommar det;

 
 
Sofie

Sofie

12 september 2007 09:43

Visst är det härligt med riktiga vänner! Även om man inte hinner att ses så ofta så tar man vid där man sist slutade och det är inga konstigheter med det:-)
Ha en bra dag!

http://www.sofie1.bloggagratis.se

 
helga

helga

12 september 2007 13:14

Sofie; Ja, precis så är det med oss. Vi ses och kan ta vid där vi var sist!

http://www.helga1.bloggagratis.se

 
Filifjonkan

Filifjonkan

14 september 2007 10:24

Trevligt med sådana kompisar,,, men tid tycks vara en bristvara hos många numera.tråkigt, Ja skönt de har ställt alla de planen på marken hade varit 4 tillbud med dem räkndes det upp i går,,läskigt, Blomman är fin gissar att det är den i ampel från ditt gulliga sommarhus

http://filifjonkan-se

 
helga

helga

14 september 2007 10:27

Fjonkan; Blomman är från gågatan i Sundsvall, min är inte fullt så här fin längre...

http://www.helga1.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards