Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 5 februari 2008

Lunch i två timmar...

Av Helga - 5 februari 2008 16:32


Oj, oj, oj så många kassar det var att bära in från bilen. Tre kassar med mat, en kasse från Rusta med ljus, soppåsar, tvål m m och en kasse från Ikea med nya stolsdynor till köket, en filt, två gardinstänger och gardiner till TV-rummet bl a...


Jag och min kollega satt och åt lunch på Ikea i två timmar och vi hann ändå knappt prata klart om allt som vi ville. Det händer mycket i min kollegas liv just nu och allt måste vi gå igenom ;)


Sonen hade redan kommit hem när jag klev över tröskeln med alla mina kassar. Han är duktig tycker jag som direkt efter att ha tagit ett mellanmål sätter igång med läxorna. Idag är det SO-läxan som gäller och kanske hinner han börja med NO-läxan också... Dottern skulle stanna lite på stan efter skolan och hon kommer nog hem lagom till middagen.


 Titta vilka fina skott som kommit på vår garderobsblomma - trots att den står i ett rum utan så mycket solljus...

Rösta på mig


 
 
-Nena-

-Nena-

5 februari 2008 21:29

Det är skönt när barnen sätter igång med läxor och sådant själv och verkligen bryr sig om att lära sig.

http://nena.bloggagratis.se

 
Åsa

Åsa

5 februari 2008 21:45

Vad tyckte han om provet? Vi har tyckt att vissa av frågorna var lite oklara. Eller rättare sagt, rättningsmallen var lite väl sträng. Hoppas det gick bra för honom!

http://wessand.blogg.se

 
helga

helga

6 februari 2008 11:24

Nena; Ja, det är viktigt att de lär sig ta eget ansvar...

Åsa; har fått svar på sin sida...

http://www.helga1.bloggagratis.se

 
britten

britten

6 februari 2008 17:10

Oj vad fin ! jag har lyckats med konststycket att ha ihjäl en garderobsblomma det ska jú tydligen inte gå ...men jag kunde.

Ha en fin kväll

http://pyrobritt.blogg.se

 
helga

helga

6 februari 2008 17:32

Britten; Vi har också lyckats ta kål på några - det är väl därför jag är lite förvånad... Ha en skön kväll du också!

http://www.helga1.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Filifjonkan

7 februari 2008 10:14

Ja den blomman är så underbar den överlever och ser lika grön och blank ut ändå..lite dyr här nere i inköp 139..för en som inte är så stor.. Har en jag med står bredvid min amaryllis men inte så långa skott har den bjudit på kanske kommer

 
helga

helga

7 februari 2008 11:13

Fjonkan; Det är första gången en garderobsblomma får så fina skott i vårt hus...

http://www.helga1.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards