Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 11 februari 2008

En sväng hit och en sväng dit...

Av Helga - 11 februari 2008 11:43


Sonens kommande skolresa till ett närbeläget berg med snö på återkallar minnen från när jag gjorde samma sak i en gång i högstadiet. En resa till en slalombacke där jag skulle göra premiär på slalomskidor - hur slutade det då??


Det första bakslaget kom redan när vi skulle hyra skidor och pjäxor... min pjäxstorlek fanns inte så jag fick ta ett pjäxpar som var något för små vilket på kvällen hade resulterat i tår som var som isbitar. Jag har nog aldrig haft så ont som när de här tårna tinade upp...


Jag berättade för min idrottslärare att jag aldrig åkt slalomskidor förut och han tyckte jag skulle åka upp ändå och prova - ingen instruktion här inte. Jag insåg mina begränsningar rätt snart och började knata ner för backen sidledes...


När jag kommit nästan ända ner tänkte jag att nu kan jag nog åka rakt ner för långfärdsskidor hade jag ju åkt förut även i backar. Sagt och gjort men hu så fort det gick ändå... Swisch....


Oj då, där åker ju gympamajjen... Se upp, vrålar jag - varpå han ställer sig med skidorna precis där jag kommer framforsande - pladask... och där ligger jag med hela ansiktet nedborrat i snön...


Jag kom ner iallfall och bara med en fläskläpp ;) Det kunde ju ha blivit betydligt värre!

Rösta om du vill





 
 
-Nena-

-Nena-

11 februari 2008 12:35

Hoppas du mår bättre idag.

Det där med slalom ger mig också lite minnen. Vi skulle iväg med skolan, tror det var i sjätte klass och alla kompisarna skulle åka utför så vi fixade slalomskidor till mig som aldrig stått på ett par tidigare och när vi väl kommer fram så hade kompisarna ångrat sig och skulle åka längd istället. Jag tittade på backen och vågade inte ge mig upp så jag gav mig iväg med kompisarna. Inte så lätt att åka längd med slalomskidor *ASG* Efter det blev det inte så mycket skidåkande vara sig utför eller på längden ;)

Tur du kom undan med en fläskläpp bra men hur gick det för gympaläraren ;)

Krya på dig

http://nena.bloggagratis.se

 
helga fnissar

helga fnissar

11 februari 2008 14:45

Nena, Gympamajjens slalomskidor körde jag över men som tur var inte honom ;)

http://www.helga1.bloggagratis.se

 
britten

britten

11 februari 2008 16:11

hi hi vilka minnen .jag kommer då osökt att tänka på när jag prövade utför första gången.
Jag växte upp med en ganska stor backe bara 1 mil från hemmet " solbergsbacken ". Vi var 5 st kompisar som stod där längst uppe på toppen och gruvade..det var hemskt brant och plötsligt släppte min askidor och jag bara flög iväg utför backen i störtlopp utan en tacke på att jag skulle svänga också. Mina kompisar stod där uppe och gapade och tyckte att jag var värdens modigaste ...men det gick fortare och fortare jag blev rädd och slängde mig stavar och skidor flög åt alla håll och jag såg stjärnor länge efter det. Under en tid gick jag så under smeknamnet " Britt Klammer " som så småningom byttes ut till Pyrobritt..
ps jo älskling kommer innan hjärt dagen..

http://pyrobritt.blogg.se

 
helga fnissar

helga fnissar

11 februari 2008 18:27

Britten; Britt Klammer den var bra :)

http://www.helga1.bloggagratis.se

 
Hannele förvånad

Hannele förvånad

13 februari 2008 11:25

helkass idrottslärare

http://hannelesparadis.blogspot.com

 
helga

helga

13 februari 2008 16:43

Hannele; De gör det nog bättre nu...

http://www.helga1.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards