Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 11 februari 2008

En riktig snyftare...

Av Helga - 11 februari 2008 18:31


Idag har jag varit lite piggare men har försökt ta det lugnt ändå för att bli frisk snabbt.


Jag cyklade till affären och hyrde filmen "Underbara älskade" och den var så vacker och så sorglig. Tur att det fanns pappersnäsdukar kvar hemma... snyft ... Jag är glad att jag inte såg den på bio, jag tror jag hade storknat om jag försökt skärpa mig i salongen.


Jag ger filmen betyget 4 snytnäsdukar.


 Har du sett den här filmen - vad tyckte du?


Idag åt vi lax med potatis, citron, dill och gräddfil till middag. Det kändes vårlikt precis som det också gjorde ute under dagen. Solen sken och fåglarna kvittrade... Härligt!

Rösta om du vill


 
 
kicki

kicki

11 februari 2008 19:38

Jag har så himla lätt för att gråta så för mej kommer väl den filmen bli en plåga skulle jag tro, men hyr den ngn gång jag är ensam hemma så jag kan grina så mycket jag vill...den verkar himla bra...skönt att du är piggare idag, jobb imorgon då eller..
lax åt gubbe och jag igår, idag blev det kycklingsallad..
Kramen på dej

http://kickilettenstrom.blogg.se

 
helga

helga

11 februari 2008 21:18

Kicki; Ibland kan det vara skönt att få gråta ut ordentligt... Kram!

http://www.helga1.bloggagratis.se

 
Filifjonkan trodde

Filifjonkan trodde

11 februari 2008 22:20

Å så du har med hyrt den ja den var så sorglig hade aldrig funkat men snyft och hulkandes i en biosalong håller med dig, man blir helt förstörd efter en sån film...Godnatt o hoppas du är bra i morgon nu ..

http://filifjonkan-se

 
Åsa

Åsa

11 februari 2008 22:33

Så den var så bra som många säger... Jag har den hemma men har inte "hunnit" titta på den än. Det låter som jag får prioritera om min tid lite. =)

http://wessand.blogg.se

 
britten

britten

12 februari 2008 07:55

ja den är riktigt riktigt bra..och som jag skrivit på nåt inlägg så är det skönt att få gråta ut ibland..stor kram till dig idag..nu ska jag kissa vovv och sen till min kurs..

http://pyrobritt.blogg.se

 
Karin

Karin

12 februari 2008 08:15

Jorå jag har sett den ......... *snyft*
Hyfsat bra!!!
Skönt att du mår bättre, mitt har liksom fastnat.
Kramen

http://bippeliboppen.bloggagratis.se

 
-Nena-

-Nena-

12 februari 2008 15:10

Har sett den och fick som du användning för näsdukarna ;)

Skönt att du är lite piggare idag.

http://nena.bloggagratis.se

 
helga

helga

12 februari 2008 20:46

Fjonkan; Nu är det betydligt bättre - kan nog jobba imorgon :)

Åsa; Ja iaf i min smak. Inget för maken och ungdomarna tror jag - lite för långsamt för dem...

Britten; Kram på dig också... hoppas kursen fungerade bra idag!

Karin; Usch det låter trist med en seg förkylning... hoppas det blir bättre snart!

Nena; Japp, näsdukarna var välanvända...

http://www.helga1.bloggagratis.se

 
Hanneles paradis

Hanneles paradis

13 februari 2008 11:24

den har vi nog missat, annars har jag vana att skratta ensam och högt på bio

http://hannelesparadis.blogspot.com

 
helga

helga

13 februari 2008 16:44

Hannele; Inga problem att skratta - jobbigare med gråten ;)

http://www.helga1.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards