Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 14 mars 2008

En salig blandning...

Av Helga - 14 mars 2008 09:01


Det blev en god middag tillsammans med kabinchefen och piloterna igår kväll. Jag åt spenatlasagne med svamp som var kanongod!!! Piloterna var verkligen värda en rejäl måltid efter sin skidtur...


På planet tillbaka till Arlanda imorse var det så mycket internationella passagerare att jag nästan trodde jag kommit på en utrikesflight men det var ju bara en "vanlig" inrikesflygning. Bl a hade vi en Japansk familj med där pappan filmade i stort sett hela tiden... undrar vad som var så intressant? Vi hade även Fransmän, Italienare, Holländare, Tyskar, en Australiensare, Engelsmän och Amerikaner. Säkerligen flera andra också som jag aldrig hörde vilket språk de talade. Det var en härlig mix!


Nu blir det bara en flight till strax och sedan HELG!!


Rösta?

Ännu en bild från Göteborg... men det är inte där jag varit inatt...

 
 
Filifjonkan igen

Filifjonkan igen

14 mars 2008 09:40

Mmm...gott det låter (omelett bara till mig i går kväll) a det var ju trevligt med utrikesmänniskor på inrikesplanen. En del språk kan man verkligen undra hur de själva begriper vad de säger, det finns liksom inga ord utan det bara "låter" hela tiden utan uppehåll.
Men de begriper inte hur vi fattar vårt eget så det jämnar ut sig
Skönt att du snart går av och är lite helgledig,Ha de bra du med

http://filifjonkan-se

 
Millis

Millis

14 mars 2008 10:36

Spenatlasagne med svamp låter mumsigt!

http://millis.bloggagratis.se

 
britten

britten

14 mars 2008 12:18

ja japaner dom kan flina dom...spenatlasagne mums ! vad det lär gott..flyg säkert hem nuoch sen en trevlig helg..kram

http://pyrobritt.blogg.se

 
-Nena-

-Nena-

14 mars 2008 12:19

Kul med blandning.
Ja vad är det som är så spännande att man filmar så mycket ;)
Ha en skön helg!

http://nena.bloggagratis.se

 
helga

helga

14 mars 2008 14:06

Fjonkan; Det är spännande med språk och olika kulturer... även om man ibland tycker det låter som gröt.

Millis; Jo du det var mumsigt värre...

Britten; Flina och filma brukar Japanerna göra. Det är iaf ett mycket korrekt och hövligt folk verkar det som...

Nena; Ja, det är spännande med mix... Trevlig helg till dig också!

http://www.helga1.bloggagratis.se

 
UnderCover

UnderCover

14 mars 2008 18:22

Ibland kan man nästan undra om japaner föds med kameran i handen...
Nog för att min är med i det närmaste överallt, men vad 17 kan det finnas att filma i ett flygplan under så lång tid. För ni var väl i luften mer än ett par minuter kan jag tro :o)

http://undercover.bloggagratis.se

 
helga fnissar

helga fnissar

14 mars 2008 18:28

Min fördom om Japaner och kameror/filmkameror stämde rätt så bra på den här mannen...

http://www.helga1.bloggagratis.se

 
Louise

Louise

14 mars 2008 20:44

fin blogg :) Ha de så bra!♥

http://www.chicalouise.blogg.se

 
helga

helga

14 mars 2008 21:01

Louise; Tack o välkommen tillbaks!

http://www.helga1.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards