Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 17 januari 2009

Den mest städade flighten...

Av Helga - 17 januari 2009 17:03


Dagen startade klockan 5.20 och konstigt nog vaknade jag några minuter innan mobilen började pipa. Är inte det ofta så? För mig är det så iallafall och det trots att jag går upp olika tider varje dag.


Jag har flugit en charterflight idag och det var nog den mest städade charter jag någonsin haft. På både dit- och hemresan sålde jag bara en flaska vin och en drink. Alla passagerare drack läsk och vatten. Det tror jag aldrig har hänt förut! Detta åsamkade oss dock problem eftersom denna destination inte har någon catering av mat eller dryck. Allt vårt vatten och våra läsk tog slut på hemresan. Det var pinsamt!


Som tur var hade vi supersnälla passagerare som tog juice eller något annat istället. Kabinchefen lovade att skriva en lång rapport om allt som behöver åtgärdas för att den här charterflygningen ska fungera bättre nästa gång.


Rösta gärna på mig genom att klicka här


Kastanjer i Ronneby Brunnsparken...

 
 
-Nena-

-Nena-

17 januari 2009 18:11

Skönt när det går städat till men jag förstår att det är lite pinsamt att saker som just vatten och läsk tar slut.

Ha en skön fortsättning på lördagen.

http://nena.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Filifjonkan ler

17 januari 2009 20:20

Hej Helga hahha ja du de ´kanske var oroliga att få vattenlanda dina passagerare så de ville vara alerta kanske eller så hade de fått nog av sådant alla helger som varit, Kastanjernas tid ja det är inte så långt kvar dit det går så fort nu gen allt.

 
Hannele förvånad

Hannele förvånad

17 januari 2009 20:21

Då har du inte haft trädgårdstanter ibland dina flighter ;)

http://hannelesjul.blogspot.com

 
Singo

Singo

18 januari 2009 01:28

Se där ja! Eller så var det en hop från Livets ord eller nåt som var ute på flygtur!

http://singo.bloggagratis.se

 
UnderCover

UnderCover

18 januari 2009 11:17

Det var kanske en hoper likasamma som jag, såna som krampaktigt håller i armstöden för att hålla planet på rätt kurs och höjd. Tror 17 det inte går att förtära ostädade drycker då. Konstigt bara att det andra tog slut. Har ni autopilot i armstöden på era plan?

http://undercover.bloggagratis.se

 
Pisan

Pisan

18 januari 2009 11:20

Eller så var det nykterhetsrörelsen som var ute på gemensam tur! Förstår att det kändes pinsamt när vatten och läsk tog slut :-) Hoppas du har en bra söndag vännen! Kram!

http://pisansblogg.bloggagratis.se

 
helga

helga

18 januari 2009 12:29

Nena; Usch ja, det är inte kul när det blir så här. Vi måste ha med all mat och dryck för båda resorna och då rymdes inte mer drycker. Normalt sett går det ju mer av vin/öl och därför blev det antagligen så här fel med beräkningen.

Fjonkan; Vattenlanda gör jag helst inte. Bättre med normala landningar...

Hannele; Nej det var dåligt med tanter ;)

Singo; Kanske det eller friluftsmänniskor kanske...

UnderCover; Hahaha - det visste du väl att man kan styra från amrstöden.

Pisan; Hoppas du också har en fin söndag.

http://helga1.bloggagratis.se

 
Ingen bild

UnderCover

18 januari 2009 14:57

Ja, hur styr man dom annars *undrar förvånat*

 
helga  fnissar

helga fnissar

18 januari 2009 20:04

UnderCover; Det var just det ;)

http://helga1.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards