Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 11 mars 2009

Nu har det börjat och lite tjuvlyssnat...

Av Helga - 11 mars 2009 10:16


Nu har basketslutspelet börjat...


På en flygning igår hade vi med ett av Svensk baskets mest framgångsrika lag de senaste åren. Vi konstaterade att det inte är lätt att vara flygpassagerare när man har såå lång kropp som många av dem hade. De fick tråckla sig ned i stolarna och benen stack ut i mittgången.


Inte var de särskilt pigga heller eftersom de fått stryk i första matchen...

...jag hoppade och studsade dock av glädje eftersom det var "mitt" lag som slagit dem :)


Nu är det en ledig förmiddag i en Svensk stad igen och mera jobb till eftermiddagen och kvällen.


Lite tjuvlyssnat också;

Ett ungt par...

- Min chef dissar mig för att jag inte ville gå hans säljkurs.

Rösta gärna här




 
 
Filfjonkan

Filfjonkan

11 mars 2009 11:58

Hej Helga hahah,, ja de är stora gossar de där och det är ju inte precis gott om plats mellan sätena på flyget. Tråckla var nog ett bra ord i detta läge. Fnissar Ha det så bra i den nya staden!

http://filifjonkan-se.bloggagratis.se

 
Micke

Micke

11 mars 2009 14:32

Ja han gillade grannarnas tv-spelsbutik mer än syslöjd :)

http://tomten.bloggagratis.se

 
Åsa

Åsa

11 mars 2009 20:17

Får hoppas att du lyckades mörka att du hejade på motståndarna. ;-)
Tänk att vara så lång, jag som "bara" är 1,75 tycker att det är trångt att flyga.

http://wessand.blogg.se

 
Ann-Louise

Ann-Louise

11 mars 2009 20:34

Nä inte behöver man va basketspelare för att känna av det trånga benutrymmet. Men när du säger det så...åker de businessklass allihpop?!

http://40taggaren.bloggagratis.se

 
helga

helga

11 mars 2009 23:31

Filifjonkan; Jo, en del var väl runt 2,15 långa...

Micke; Klart han gjorde...

Åsa; Jag sa inte ett endaste knyst om matchen... Här var det män på runt 2,15...

Ann-Louise; Nej, de satt i vanlig klass, men vi har rätt OK benutrymme ändå för normallånga...

http://www.helga1.bloggagratis.se

 
Drutten

Drutten

12 mars 2009 09:46

Hej, och välkommen till blogga gratis!Såg att du skriver om flyg, vilket gjordemig nyfiken, eftersom jag är helt galen i allt som har med flyg att göra. Lycka till både på bloggen och flighten.

http://htttp://Mum.bloggagratis.se

 
helga

helga

12 mars 2009 09:49

Drutten; Tack! Hoppas du vill titta in fler ggr... här skriver jag om jobbet och även en hel del om mitt privatliv...

http://www.helga1.bloggagratis.se

 
Sandra

Sandra

12 mars 2009 10:11

Antar att du inte hejar på Jämtland Basket som jag gör ;)

http://sandra-vardagen.blogspot.com

 
helga

helga

12 mars 2009 10:32

Sandra; Nej, det gör jag inte, men jag tycker det var kul att ni slog Norrköping. Det trodde nog ingen, särskilt inte Norrköping...

http://www.helga1.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards