Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 27 november 2009

Livet är lite på stand-by...

Av Helga - 27 november 2009 11:01


Det blev trots allt hyfsat med sömn i natt. Tillräckligt för att klara av dagens program iallafall. Jag hann dessutom hem igen innan sonen hunnit vakna... Han såg rätt så snopen ut när jag talade om för honom att jag minsann redan hade varit ut till Arlanda, hade flugit en sväng och hade kommit tillbaka hem igen. Nu har jag tagit en förmiddagsfika med två pannkakor som blev över från gårdagens middag och läst morgontidningen i lugn och ro.


Resten av dagen ska jag plocka fram adventssakerna, byta gardiner i köket och fixa lite. Jag väntar dock tills imorgon eller på söndag med att tända ljusstakarna, ljusslingan och adventsstjärnorna. När det blir vet jag egentligen inte eftersom livet är lite på "stand-by" den här helgen. Med det menar jag att jag har jour och att jag inte kan räkna med något eller så kan jag räkna med allt - det beror på hur man ser på saken.


På köksbordet hos Helga  

 
 
imse

imse

27 november 2009 12:26

Fast den riktiga adventsstämningen vill inte infinna sig. Det regnar ju!

Ha en bra helg, hoppas den blir lugn!

http://zvammel.blogspot.com

 
Åsa

Åsa

27 november 2009 13:09

Jul, jul, strålande jul! Så mysigt!
Hoppas du är ledig över julhelgen iaf?

http://wessand.blogg.se

 
-Nena-

-Nena-

27 november 2009 16:45

Har fått upp några stjärnor och har faktiskt tänt dem även om jag inte brukar göra det innan advent annars. Dessa sitter inåt så ingen utanför ser dem ;) det blev så mörkt när den andra belysningen försvann.

Ha det så bra och hoppas att du får en lugn jour.

http://nena.bloggagratis.se

 
Kimmie

Kimmie

27 november 2009 17:29

Inte illa att hinna med arbetsdagen innan sonen ens hunnit stiga upp =) - hoppas du får en skön fredagskväll.

http://kimmetid.blogspot.com

 
helga

helga

27 november 2009 19:27

Imse; men det blir nog fint när det lyser i alla fönstren...

Åsa; Ja, då är jag ledig!!

Nena; Det är helt OK att börja idag tycker jag... många gör det!

Kimmie; Hahaha.. där var jag snabb ;)

http://www.helga1.bloggplatsen.se

 
Frejda

Frejda

27 november 2009 22:29

Ja, nu längtar man verkligen efter att få fram lite ljus och mys. Just på grund av att det fortfarande är november ute, med mörker, regn och kyla - en ocharmig blandning. Jag inser så här års vilket behov av värme och ljus jag har.

http://frejdastorp.bloggagratis.se

 
Sussi

Sussi

27 november 2009 22:32

Oj, 3:15 det är tidigt det!! Hoppas du inte har varit allt för trött under dagen..

Jag har börjat ställt fram adventjusstakar och stjärnor redan!! Och tänt dom hihi
Just nu sitter jag och myser med vin och tända levande ljus :-)

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Hannele på Hisingen

Hannele på Hisingen

28 november 2009 00:02

Man ska inte ställa klockan efter söner :)

http://hannelesparadis.blogspot.com

 
helga

helga

28 november 2009 10:18

Frejda; Det tror jag vi alla stackars nordbor skulle behöva mer av...

Sussi; Det låter mysigt. Jag hoppas komma hem till kvällen och få göra detsamma då...

Hannele; Neeej, det har du verkigen rätt i ;)

http://www.helga1.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Skapa flashcards