Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 30 november 2009

Ingen dag är den andra lik...

Av Helga - 30 november 2009 12:41


Jag inser så här i efterhand att jag antagligen hade lite lätt feber igår kväll där på hotellet. Jag kände mig trött och ruggig... Det blev till att ta en värktablett och krypa ner i sängen tidigt. Imorse kände jag mig som vanligt igen och nu hoppas jag att det var mina biverkningar av sprutan!!??


Jag är lite sugen på snö nu... jag har varit till en stad i norr där snön singlade ner så fint. Det blir ju lite annan julstämning när det är vitt ute.


Den här flygperioden har jag träffat på ett hockeylag, två skidkändisar (nää... jag skrev inte skitkändisar), en mycket arg utländsk passagerare,  en känd fd handbollsspelare, många goa glada resenärer, en grupp hörselskadade, en synskadad dam. Det är detta jag gillar med mitt arbete - ingen dag är den andra lik.


Vad var då den där arga mannen så arg på?? Jo, hos oss får man inte ha en bärbar dator i stolsfickan vid start och landning utan den ska ligga i en väska eller i hatthyllan just under den tiden. Detta ledde till ett ilskeutbrott - stackars människa... vad ligger bakom en sådan reaktion?    


Det är gött att vara hemma igen...

Stjärnorna hänger över våra gardiner...

Som stjärnor små...  

 
 
britten sa..

britten sa..

30 november 2009 13:22

ja jag kan tänka mig att det är ett och annat som händer och ett och annat du får se.....ibland undrar jag också vad som ligger bakom vissa människors vredesutbrott....

http://glitteroga.blogg.se

 
Filifjonkan

Filifjonkan

30 november 2009 13:36

Jaha det var nog din reaktion på din vaxinering då. Skönt du är ok igen. Ja det blir en verklig blandning på folk du träffar. måste var berikande faktiskt.Fast de ilskna de kan ju stanna hemma förstås , Regler finns att följa o det är ju inte för att jäklas det är så utan för den allmänna säkerheten gissar jag... som vuxen borde sådant begripas? Fina julehjärtan!

http://filifjonkan-se.bloggagratis.se/2009/10/09/2063947-nu-fungerar-det-450x450-sa-da-ar-filifjonkan-pa-banan-igen-enl-texten/#kommentarer

 
Kimmie

Kimmie

30 november 2009 15:01

Hoppas det var allt så dina biverkningar är avklarade!
Snö lyser upp men är inget kul att cykla på så jag väntar helst tills det blir jul.

http://kimmietid.blogspot.com

 
Pisan

Pisan

30 november 2009 18:10

Det låter som det var en liten reaktion på vaccinet du fick där igår kväll. Hade också älskat ett sådant jobb som du har, där ingen dag är den andra lik.... (Pisan sitter här och drömmer...) Önskar dig en fin måndagskväll! Kram!

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

 
-Nena-

-Nena-

30 november 2009 18:27

Hoppas att du inte får mer biverkningar nu efter sprutan.

Spännande att få träffa så mycket olika människor.
Jobbigt att bli så arg för en sådan sak men det ligger nog mer bakom som du skriver.

Snö skulle även jag kunna tänka mig nu eftersom jag är så trött på det grå.

http://nena.bloggagratis.se

 
imse

imse

30 november 2009 18:38

Jamen tänk att man orkar bli så arg för en sån sak!

Vill du gästblogga hos mig? Läs mer
http://zvammel.blogspot.com/2009/11/vill-ni.html

http://zvammel.blogspot.com

 
Åsa

Åsa

30 november 2009 19:35

Jobbigt med arga människor. Jag beundrar dig och alla andra som måste jobba med såna.

http://wessand.blogg.se

 
Sussi

Sussi

30 november 2009 20:05

Skönt att du mår bättre igen

Jag längtar också till snön men inte det där ovädret som brukar komma då och då när det snöar för mycket. För min del kan det få snöa i flera dagar men LUNGT så att alla hinner med. Plogning och sånt!

Ha en bra kväll

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
UnderCover

UnderCover

30 november 2009 20:25

Här ramlade det ner 10 flingor i går. Idag är det vanligt novemberväder igen. Men i morron börjar ju december så då är nog det riktiga vintervädret på plats.

När vuxet folk inte kan kontrollera sina känslor blir jag bara trött. Galet trött! Men visst 17 är det en förmån att slippa tjäna ihop till levebrödet vid ett löpande band

http://undercover.bloggagratis.se

 
helga

helga

30 november 2009 22:11

Britten; Det är spännande även med de ilskna ;)

Filifjonkan; Jo, men oftast har personen ifråga en dålig dag och är trevligare en annan gång. Det är bara att svälja och räkna till 20...

Kimmie; Det verkar vara klart med biverkningarna här...

Pisan; Nu mår jag som vanligt!

Nena; Snö i lagon mängd är fint...

Imse; det kanske kunde vara kul - ska fundera...

Åsa; Jag beundrar dig som är lärare.

Sussi; Nej, lite lagomt med snöfall bara. Inte för mycket att skotta.

UnderCover; I dagens läge är man glad att ha ett jobb också...

http://www.helga1.bloggplatsen.se

 
Hannele

Hannele

1 december 2009 23:09

Ingen har nog sagt till den mannen sedan han flyttade från sin mamma :)

http://hannelesparadis.blogspot.com

 
helga

helga

2 december 2009 08:00

Hannele; nej, så är det nog... :)

http://www.helga1.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards