Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 5 december 2009

Ena ögat ser vad det andra inte ser...

Av Helga - 5 december 2009 10:18


På tal om att skriva ett inlägg med ord som endast börjar på bokstaven P (se förra inlägget) så var det ingenting mot när jag skrev ett tal till maken. Hans för- och efternamn börjar på samma bokstav och jag skrev ett helt tal till hans 50-årsdag på bokstaven i fråga. Det var svårt men kul att försöka hitta synonymer på mer kända ord för att få ihop det hela. Jag fuskade med ett ord, men jag tror inte någon lade märke till det.


Igår var det dags för att lära sig hantera linsen hos optikern. Jag fick in linsen på första försöket, fick träna lite till och det var inte så svårt. Nu ser jag hyfsat bra utan läsglasögon och det känns OK även detta med att jag har olika syn på de båda ögonen - jag tror jag vänjer mig snabbt.


Det blev även shopping på hög nivå igår. En skobutik här i stan ska byta ägare så det var utförsäljning där. Jag köpte ett par svarta stövletter med kort skaft - det var 30% på dem. Sedan gick jag in på Schollbutiken som ligger vägg i vägg. Där hade de 50% på det mesta. Det blev ett par finskor (nej Hannele inte sådana finskor) och ett par tofflor. Kul att ha fyndat!!!


hyacinter i arr utslagna  



 
 
Filifjonkan

Filifjonkan

5 december 2009 11:31

Hej Så härliga hyacinter och lyckos du som var i skobutik och köpte stövletter åh ja kan känna skoaffärsdoften liksom det bästa jag vet med skor,,,att inhandla dem har alldeles för många och vist är det roligt med alla juljusprydnader som man ser utomhus nu trevlig helg nu då

http://filifjonkan-se.bloggagratis.se/2009/10/09/2063947-nu-fungerar-det-450x450-sa-da-ar-filifjonkan-pa-banan-igen-enl-texten/#kommentarer

 
Sussi

Sussi

5 december 2009 19:31

Vad kul med Rea..
Billigt är bra :-)

Smörgåstårta brukar nästan alla uppskatta så det är ett säkert kort att bjuda på!

Ha en mysig kväll

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
-Nena-

-Nena-

5 december 2009 19:39

Kul att du fyndat skor.

Nej att hitta på saker på samma bokstav så är inte lätt och jag hade nog fått fuska på mer än ett :)

Bra att det verkar gå bra med linsen.

http://nena.bloggagratis.se

 
fashionhaggan

fashionhaggan

5 december 2009 21:03

du får int eskriva om skor utan att visa upp dom, när du har en fashionhagga som stammis!

http://www.metrobloggen.se/fashionhaggan

 
Frejda

Frejda

5 december 2009 22:11

Har du aldrig haft linser förut? Jag har nog haft linser i typ 27 år vid det här laget, men nu märker jag att det händer något med ögonen som nog tyvärr innebär åldersproblem. Finns det progressiva linslösningar, månntro? Jag hoppas jag kan fortsätta med linser för det är urjobbigt med glasögon, tycker jag. Kan inte ens ha solglasögon på mig utan att de åker av hela tiden ...

http://frejdastorp.bloggagratis.se

 
Hanneles paradis pa Hisingen

Hanneles paradis pa Hisingen

6 december 2009 10:09

Hihi, du tänkte inte en spå att i dag på söndag är det Finlands självständighetsdag, när du trippar omkring med dina finskor.... ;)

http://hannelesjul.blogspot.com

 
helga

helga

6 december 2009 16:39

Filifjonkan; Men jag hade faktiskt behov för alla de här skorna ;)

Sussi; ja, smörgåstårta får det bli...

Nena; idag fick jag in den på första försöket igen... jag är såå nöjd...

Fashionhaggan; Får se om det blir en bild imorgon då kanske...

Frjda; jag har haft så bra syn så det är först nu som jag använder läsglasögon. Nu funkar det bra med en lins för att läsa och en för att se på håll.

Hannele; Det var ju lämpligt :)

http://www.helga1.bloggplatsen.se

 
UnderCover

UnderCover

6 december 2009 19:36

Bara den ena handen vet vad den andra gör så är det lugnt *tror*

http://undercover.bloggagratis.se

 
helga

helga

7 december 2009 08:08

UnderCover; hahaha... det ska nog ordna sig med det också...

http://www.helga1.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Frejda

7 december 2009 17:49

Syn som en örn! Vilken lyckost! :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards