Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 22 mars 2010

Är detta straffet?...

Av Helga - 22 mars 2010 08:13


Igår fick vi "straffet" för att vi njutit av att det börjat kännas som vår här hemma. Snön vräkte ner över bandyfolket och oss hela dagen och så här illa såg det ut genom köksfönstret...


  

På de där stolarna satt vi nyss och solade...

(Klicka för större bild)

 

Lördagen var en rolig dag. Först var vi på Reginateatern här i Uppsala och såg Ronny Erikssons "Rum för rasande". Han är kritisk och mitt i prick - det kommer ett litet smakprov av showen längst ner i inlägget.


Efter det hann vi precis hem och byta om för en liten drink hos grannarna. Tillsammans gick vi sedan iväg till vår goda väns 50-årsfest. Det var middag "hemma hos" och flera roliga tal. Supergod mat förstås och dans blev det också efter maten...


Söndagen fick gå i vilans tecken och det var välbehövligt eftersom det redan är dags att dra på uniformen senare idag igen.


Ett rum för rasande - smakprov...








 
 
Kimmie

Kimmie

22 mars 2010 08:33

Låter som en toppenhelg förutom snön då, här har vi 5,5 grader men det är väldigt mörkt idag så regn är nog på gång.

http://kimmietid.blogspot.com

 
Hannele på Hisingen

Hannele på Hisingen

22 mars 2010 08:42

Straff?? Har ingen koll på årstiderna,
det snöar i april i Sverige..
Vinterkappan ska vara på till Valborg.

http://hannelesparadis.blogspot.com

 
Filifjonkan

Filifjonkan

22 mars 2010 09:03

Morrn Helga. Jaha du jo det var bakslagens dag denna snöiga helg suck och idag nästan 5 kallgrader igen.Ja men ljuset det är i alla fall kvar det kan kyla o snö inte ändra på (lipar åt kung Bore,,,) Ja rasande Ronny så att säga är ju verkligen en mitt i prick kille Rolig är han med.Ser att din helg varit fulltankad precis så det låter nästan som det är att vila sig att gå till ditt jobb skrattar,,tänker ofta på di slogan "hör du något i luften som låter så är det Helga som låter, Undrar om det är du som kommer och går över min bonings luftrum oftast runt 15tiden vardagar,,skrattar ibland får jag in pilotens adjö till tornet är det nog .. på radion alltså...hahah å andra sidan kan man få in taxi som säger något med när man har Kalmar radion på alltså.Ha en bra dag

http://filifjonkan-se.bloggplatsen.se

 
helga

helga

22 mars 2010 09:13

Kimmie; Jag tar gärna regn så snön försvinner igen. Imorgon ska det visst bli regn här...

Hannele; Straff var det med tanke på de mängder som vräkte ned och du, vinterkappan hänger fortfarande i hallen. Du behöver inte vara orolig...

Filifjonkan;Det ska bli vilsamt att jobba - ja ;) Jaså, du får in piloternas radio hemma. Vad festligt. Hoppas de inte säger ngot tok då bara - typ beställer en pizza eller nåt...

http://helga1.bloggplatsen.se

 
Elin-Louise

Elin-Louise

22 mars 2010 14:54

Tack för din fina kommentar!

http://elin-musik.bloggagratis.se

 
Ammis

Ammis

22 mars 2010 15:42

Du får tänka på att blir mars kall o. eländig så blir sommaren kanon!! Och det vill man ju gärna, då kan man ju stå ut med lite mer snö o. kyla.
Ha en go start på veckan. krAMelikram

http://ammis.bloggplatsen.se

 
Sussi

Sussi

23 mars 2010 07:36

Ja usch så besviken jag blev när snön föll. Dessutom faller den nu med :-(
Dom har lovat regn senare idag, jag vet inte riktigt vilket som är värst :-(

Ha en bra dag

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
helga

helga

23 mars 2010 09:39

Elin; Det var så lite så :)

Ammis; Bra, nu fick jag lite nytt hopp igen. By the way så snöar det idag igen...

Sussi; Hellre då regn känner jag så vi kan bli av med lite av alla snödrivor vi har här omkring...

http://helga1.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards