Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 7 april 2010

Nu har jag hamnat på ett hotell i Norrland...

Av Helga - 7 april 2010 15:30


Nu har jag hamnat i norra Sverige och sitter på mitt hotellrum. Det märks att det är lov eftersom vi har många ensamåkande barn som far kors och tvärs i landet i dagarna.


Idag hade vi en flygning från Luleå till Arlanda och på den flighten hade vi så mycket som 12 bebisar, dvs barn under 2 år. Till dessa småbarn delar vi ut en mindre flytväst och ett extra säkerhetsbälte som fästes i förälderns säkerhetsbälte då barnet sitter i knä på den vuxna vid start och landning.Vi har alltid 8 västar och extrabälten lastade normalt men fick idag beställa på ännu mer för att klara "anstormningen".


Det blir att vi träffar mycket folk i det här jobbet och jag räknade ut att jag träffat cirka 450 passagerare idag...


Igår åkte ju dottern och jag in till stan en stund. Det blev bara köpt ett par vårsneakers till mig. Dottern kikade runt lite men hittade inget särskilt den här gången. Vi tog en fika på Wayneś och dottern beställde den här jordgubbsmusten...

  Den var jättegod...


Vi fick besök av två små påskkärringar på skärtorsdagen. Vi fick det här fina kortet av dem;

 

 
 
-Nena-

-Nena-

7 april 2010 15:52

Se där ja då fick jag ju ett svar på en fråga jag funderat ett tag på. Nämligen hur de små barnen sitter fast =)

Kul när påskkärringarna lagt ner lite tid på att rita fina kort.

http://nena.bloggagratis.se

 
Åsa

Åsa

7 april 2010 17:21

450 pers? Och alltid lika trevlig? Inte så lätt alltid kan jag tänka mig.

http://wessand.blogg.se

 
imse

imse

7 april 2010 21:05

Så många bebisar. Värsta dagiset. I Uppsala har de ju bussdagis. Kanske flygdagis kan vara något? =)

http://zvammel.blogspot.com

 
Sussi

Sussi

8 april 2010 08:41

Oj 12 barn. Kan tänka mig att det var ett jädrans liv när ni startade ;-)

Vi fick inga besök av några påskkärringar i år. Vi som hade godis hemma och allt :-)

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
wiper

wiper

8 april 2010 08:49

Vad härligt det låter. Jag kommer från mellannorrland närmare bestämt Sundsvall. Nu förstår jag varför du har utsikt från ett flygplan ;)

Det är verkligen ett utåtriktat arbete. Kul att få veta lite hur det går till. Jag har aldrig varit till Waynes trots att vi har ett i Jönköping men nu blir jag nyfiken ;) jordgubbsmust har jag aldrig hört talas om, bra att det smakade gott. Det var ett jättefint kort påskkärringarna gjort. Tack för dina kommentarer på min blogg.

Ha en fin dag
kram

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Hannele på Hisingen

Hannele på Hisingen

8 april 2010 09:20

Spännande dryck, maken håller på att testa genom Systemets ale-ölsorter :)

http://hannelesparadis.blogspot.com

 
Helga

Helga

8 april 2010 12:12

Nena; Jag uppskattade verkligen påskkortet eftersom det var de enda påskkärringarna som kom. Alla barn på vår gata börjar bli så stora nu.

Åsa; Det är faktiskt roligt när det är fullt upp...

Imse; Ja, det har jag läst om... Flygdagis... vilken bra idé... kanske nåt för mig om jag blir av med jobbet. Jag är förskollärare i botten.

Sussi; Ja, ganska livat var det och detta var bara bebisarna. Vi hade betydligt fler barn över 2 år...

Wiper;Jag var i Luleå den här gången, men har även övernattningar i Sundsvall ofta...

Hannele; Det låter gott det också... men jag föredrar nog must eller vin...

http://www.helga1.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards