Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 9 maj 2010

Det blir nog bra till slut...

Av Helga - 9 maj 2010 12:04


Det är dags att packa för en kort övernattning igen...


Jag har hunnit titta på dotterns regionsuttagning nu på förmiddagen och hemma igen från flygeriet är jag redan imorgon bitti. Imorgon är sista dagen för att ändra sitt gymnasieval och dottern och jag ska ta oss en sista funderare på om valet hon gjort är det bästa och sen trycker hon på bekräfta-knappen.


Det är alltid svårt att välja, särskilt när man är tonåring och inte riktigt vet vad som väntar i framtiden. Jag försöker lugna mina tonåringar med att nästan alla byter bana en eller flera gånger i livet. Själv jobbar jag ju t ex som flygvärdinna trots att jag utbildade mig till förskollärare och maken jobbar som speciallärare, men är utbildad till idrottslärare.


Det blir nog bra till slut bara man är en fin och bra människa  med ett gott hjärta...

  



 
 
imse

imse

9 maj 2010 12:50

Det är svårt för ungdomarna att välja i den åldern. Och det finns ju så mycket att välja bland idag.

http://zvammel.blogspot.com

 
Sussi

Sussi

9 maj 2010 13:37

Det är jättesvårt i den åldern att välja inriktning. Man vet ju inte var jobben kommer finnas i framtiden heller..
Jag gick handel och kontor men jobbar som transportplanerare idag.

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Kimmie

Kimmie

9 maj 2010 15:49

Inte så lätt att veta vad man ska välja men det blir säkert bra. Det finns så otroligt mycket att välja på.

http://kimmietid.blogspot.com

 
kicki

kicki

9 maj 2010 19:29

Ja gud va svårt det skulle vara att välja inriktning nu....skulle vilja så mycket....tycker för det mesta att alla blir något annat än de lärt sig..jag är utbildad inom vården men sitter idag med löner...ha en fin kväll..kramen

http://blogg.vf.se/kicki

 
Ingela

Ingela

9 maj 2010 21:00

Ja, den våndan men det går alltid ändra sig som du säger. Jag är utbildad avbytare men bytte helt spår och blev svenska och engelskalärare för att sen fasta i svenska för invandrare... Undra vad som kommer sen? ;)

http://crosscreekrapids.bloggagratis.se

 
Bitte

Bitte

9 maj 2010 21:18

Oj, vad mycket du hunnit med sen jag var här sist! Nu har jag läst ifatt :-) Visst är det svårt för dem att välja. Mina två verkar ha landat i sina vla just nu men tankarna om "Vad händer om jag ångrar mig?" finns där. Då stiger mamman fram och talar om att det behöver inte vara för livet ni väljer. Det kommer att ändra sig många ggr om.

http://bitte-blansch.blogspot.com

 
Sussi

Sussi

10 maj 2010 06:34

Det var faktiskt riktigt härligt att komma ut på vattnet en stund i lördags :)
Men guidningen var lite bortkastad på dig eftersom du känner till området hihi

Ha en riktigt bra dag

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Helga

Helga

10 maj 2010 11:31

Imse; Ja, ibland lite för mycket...

Sussi; man kan ju byta bana som tur är... Det är ändå jättekul att se dina bilder. Det känns nästan som att man var med på turen.

Kimmie; Efter idag när vi väl valt klart blir det skönt. Ska träffa syv idag på em.

Kicki; Det får man säga till ungdomarna också... att valet kan ändras i framtiden.

Ingela; kanske är det inte så många som stannar i ett yrke hela livet nuförtiden.

Bitte; ja, man får lugna ner dem lite så de inte får panik.

http://www.helga1.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards