Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 11 maj 2010

Vad säger tonåringen egentligen?...

Av Helga - 11 maj 2010 05:30


Idag har jag tidig start igen och ska flyga hela långa dagen... men sover gör jag hemma ikväll...


Jag har fått ut en kompdag på torsdag så vi kan åka ut till landet allihopa. Det är iallafall förhoppningen, men med två tonåringar i familjen kan vad som helst komma att ändra våra planer.


På tal om tonåringar så hittade jag den perfekt ordlistan för oss vuxna. Här kan du kolla om du inte förstår vad din tonåring säger...




  

 
 
Åsa

Åsa

11 maj 2010 06:59

Det går snabbt med ungdomarnas språk, inte så lätt att hänga med. Jag kan märka att ett ord som eleverna använder i varje mening på hösten är helt borta på våren. Just nu (eller för några veckor sen ;-) sa alla Ofta.
Hela tiden. Jag kan inte låta bli att svara Nä, bara i bland. eller Nej, bara en gång eller vad som nu passade. =D

http://wessand.blogg.se

 
Sussi

Sussi

11 maj 2010 08:50

När jag var tånåring var landet det sista stället jag ville till. Det brukade sluta med att mamma och pappa fick åka själva och jag stannade hemma :)

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Kimmie

Kimmie

11 maj 2010 11:26

Ett helt eget språk =) Rolig idé med en ordlista.

http://kimmietid.blogspot.com

 
Pisan

Pisan

11 maj 2010 11:35

Va bra med en ordlista! Önskar dig en fin tisdag!! Kram!

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

 
wiper

wiper

11 maj 2010 19:56

Jag har ingen tonåring hemma men det kan vara bra att veta ändå. Har lärt mig ett nytt ord på sista tiden och det är "Pimpa"=förbättra, göra om. Härligt att du har en kompdag så ni kan åka till landet och ha det skönt.

Ha en fin kväll

http://wiper.bloggplatsen.se

 
carina.norden@hotmail.com

carina.norden@hotmail.com

12 maj 2010 09:47

Det blir väldigt mycket tristare utan tonåringar! Fast det är ingen idé för mig att lära tonårsspråket - ingen skulle förstå mig.....

http://soldatmamma.blogspot.com

 
Fyrabarnsmor

Fyrabarnsmor

15 maj 2010 08:08

hihi, en del kunde jag :)

http://hannelesparadis.blogspot.com

 
Helga

Helga

17 maj 2010 08:28

Åsa; Ordet ofta har redan passerat här i trakterna för något år sedan. Det är säkert väldigt lokalt också... Ett tag sa alla orka - när de inte pallade att göra något.

Sussi; Så börjar det bli här också. 17-åringen kan ju vara hemma själv, men 15-ringen är mer tveksamt!

Kimmie; Ja, bra för oss oinsatta...

Pisan; Javisst!

Wiper; Kanske känner du någon tonåring eller träffar någon så att ordlistan kan komma till användning ;)

Carina; Nej, försöker man låta som dem blir man ju bara patetisk.

Hannele; Jag kände igen en del också...

http://www.helga1.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards