Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 26 maj 2010

Bröllopet med stort B...

Av Helga - 26 maj 2010 08:00


Nu börjar det redan bli för mycket. För mycket av vadå kanske du undrar??


För mycket kring bröllopet med stort B - det mellan Victoria och Daniel. Reklam för produkter överallt och TV-program som ältar... man börjar liksom redan tröttna. Hoppas inte brudparet gör det...


På flyget säljer vi en liten skål som minne från bröllopet och vi säljer även en blåbärs- och hallonmazarin i en förpackning med bild på brudparet.


För ett tag sedan var det en passagerare som köpte den "kungliga mazarinen". När han skulle öppna plastförpackningen råkade han dra den itu precis där bilden på Victoria och Daniel var och revan hamnade precis mellan de unga tu. Både jag och passageraren blev lite generade och tänkte nog samma sak. Måtte det hålla bättre mellan kronprinsessan och hennes gemål. Men det tror jag faktiskt att det gör - de verkar kära och med kärlek kan man komma långt!


  


Hur som helst har jag läst om en utställning på livrustkammaren som visar kungliga bröllopsdräkter genom tiderna och du har chans att se denna fram till den 3 oktober.

 
 
Åsa

Åsa

26 maj 2010 09:34

Får verkligen inte hoppas att det var ett omen. Men jag tror som du, får hoppas att dom blir lyckliga.
Själv är jag oerhört tacksam över att jag inte är kunglig!

http://wessand.blogg.se

 
Sussi

Sussi

26 maj 2010 09:42

Håller med.. Lite för mycket börjar det bli. Eller det har väl egentligen varit det länge nu. Men det är väl mindre än en månad kvar nu så det är väl bara och bita ihop..

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
wiper

wiper

26 maj 2010 09:48

Ja du det börjar bli lit för mycket och på flera kanaler dessutom. Såg att dom sålde bröllopschoklad på Konsum där en del går till välgörenhet. Vilken rolig liten episod på flyger ;) du får då vara med om en hel del. Tack för länken kommer vi förbi Stockholm så får vi ta en titt.

Ha en fin onsdag

http://wiper.bloggplatsen.se

 
UnderCover

UnderCover

26 maj 2010 09:50

Tur man föddes som en vanlig rödbloding å inte en med blått blod i ådrorna. Skönt att slippa alla bevakare, förståsejpåare å vetabästare...

http://undercover.bloggagratis.se

 
Pisan

Pisan

26 maj 2010 11:34

Håller med! Det blir för mycket. Man är ju trött på hela grejen innan bröllopet ens varit ju. Ha en fin dag! Kram!!!

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

 
Helga

Helga

26 maj 2010 13:36

Åsa;Ja,tur att man är en Svensson ;)

Sussi; Det är säkert bra PR för Sverige iaf...

Wiper; Undrar vad brudparet själva tycker om allt ståhej!

UnderCover; Precis...

Pisan; Kan bli så ju...

http://www.helga1.bloggplatsen.se

 
Kimmie

Kimmie

26 maj 2010 15:13

Håller med, man blir lite mätt på det hela i förtid. Det måste vara tröttsamt med all denna uppmärksamhet - men jag hoppas såklart de blir lyckliga.

http://kimmietid.blogspot.com

 
Ingela

Ingela

26 maj 2010 19:21

Håller med, har blivit alldeles för mycket. Tur man är bonnlolla ;)

http://crosscreekrapids.bloggagratis.se

 
britten sa..

britten sa..

26 maj 2010 23:13

ja nog önskar man från hjärtat att dom blir lyckliga men ärligt talat är jag ganska trött på kungahuset...kram

http://glitteroga.blogg.se

 
-Nena-

-Nena-

27 maj 2010 08:00

Ja en aning för mycket har det blivit.
Tror också att det kan hålla mellan dem för som du säger verkar de jättekära.

http://nena.bloggagratis.se

 
Helga

Helga

27 maj 2010 14:24

Kimmie; De har ju inte mycket till val om de vill ha varandra!

Ingela; Skönt att vara det ibland :)

Britten; Det blir lite tjatigt med allt runt omkring...

Nena; Mest less är jag på TV-program och produkter.

http://www.helga1.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards