Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 20 augusti 2010

Idag är det surströmmingspremiär och då öppnas det en burk...

Av Helga - 20 augusti 2010 09:33



Jag fick en himlans massa glada tillrop när jag skrev om mina "nya" blå tallrikar (se förra inlägget). Kul - redan idag tänker jag åka till Myrorna och leta fler. Dottern och jag ska också titta efter en ny träningsväska och en skolväska till henne. På hennes nya gymnasieskola har man tillgång till en egen laptop och det är nog inte så fräscht att lägga den bland de sunkiga träningsgrejerna...


Idag är det surströmmingspremiär och med en pappa från Skellefteå och en mamma från Söderhamn är det klart att det ska öppnas en burk... Vi har också blivit inbjudna till en surströmmingsskiva men det blir i början på september.

  


Grannarna ska också samlas för en knyt-kräftskiva snart. Jag har fått i uppdrag att göra en sallad till alla. Jag tycker att det bör vara en ganska matig variant så man inte får huvudvärk dan efter ;)

  


 Har du något bra förslag!!?? Tipsa mig gärna!

 
 
MarielleGrääs

MarielleGrääs

20 augusti 2010 10:34

det var dom också. så det goda minnet lever jag länge på ;P

http://lenamarielle.bloggplatsen.se

Helga

20 augusti 2010 10:36

Härligt, härligt!!

 
-Nena-

-Nena-

20 augusti 2010 12:50

Har aldrig smakat surstömming, bara varit i närheten när de öppnade burken ;)

http://nena.bloggagratis.se

Helga

20 augusti 2010 17:26

Det är nog mer en norrlandstradition ;)

 
Kimmie

Kimmie

20 augusti 2010 16:40

Får erkänna att jag aldrig testat surströmming, jag har luktat det en gång och då gick det inte att testa. Du har nog rätt i att salladen bör vara matig, kanske kan du ha i någon ost och/eller bönor.

http://kimmietid.blogspot.com

Helga

20 augusti 2010 17:26

Doften avskräcker nog många. Vi öppnar burken i en hink med vatten och sköljer strömmingen så blir det inte så illa...

 
Johanna

Johanna

20 augusti 2010 16:43

surströmming har jag aldrig ätit.

http://lifeofjohanna.bloggplatsen.se

Helga

20 augusti 2010 17:25

Det är nog många som aldrig vågar prova ;) Jag har växt upp med det minst en gång / år...

 
Ingen bild

britten sa..

20 augusti 2010 17:35

åååå surisar...va gott !....

Helga

20 augusti 2010 23:07

Mums mums...

 
mormor Hannele på Hisingen

mormor Hannele på Hisingen

20 augusti 2010 23:07

hahha, mitt barnbarn äter ju allt, men inte sett en barnmatsburk :)

http://hannelesbibliotek.blogspot.com

Helga

20 augusti 2010 23:08

Kanske skulle du se om den här sortens burk finns på ICA...

 
Hannele

Hannele

21 augusti 2010 00:28

Barnbarnet äter ju bara vuxenmat, ingen burkmat :)

http://hannelesparadis.blogspot.com

Helga

21 augusti 2010 13:53

Det är ju smidigt och säkert mycket bättre utan tillsatser o konserveringsmedel...

 
Ingen bild

Ammis

21 augusti 2010 07:55

Surströmming har jag aldrig provat och jag kan ju ärligt erkänna att det står inte först på min önskelista när det gäller matintag... men blir jag bjuden så kanske jag smakar. Ha en go lördag. krAMelikram

Helga

21 augusti 2010 13:52

Det är kanske lite väl speciellt om man inte fått det med modersmjölken ;)

 
Sussi

Sussi

21 augusti 2010 10:15

Sen är ju själva jakten kul också :)

Vi har två väggar kvar på huset att panela om innan jag kan måla dom. Sen är garaget nästan färdig målat men jag har en gäststuga och en vedbod jag inte hunnit måla än. När jag gjort det så är det bara att börja om igen för alla byggnader ska målas två gånger. Ett evighetsprojekt känns de som :(

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

Helga

21 augusti 2010 13:51

Ja, jakten är jättekul faktiskt!

Oj, är det såå mycket kvar...

 
Susjos

Susjos

21 augusti 2010 15:08

Åh surströmming,som jag älskar!!! Måste bara se till att få äta det i höst ;)

http://susjos.blogspot.com

Helga

21 augusti 2010 15:25

Ja, gör det - visst är det gott :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards