Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 18 oktober 2010

Vi ska resa to a nice place...

Av Helga - 18 oktober 2010 09:15


En av kollegorna fick rummet med den runda sängen på hotellet i natt. Hon ville helst inte sova där och bytte därför rum med styrman.


När han kom till frukostrummet på morgonen fem timmar senare kände han sig nog lite groggy, som man gärna gör när nattvilan varit lite för kort och sa;


- Undrar om det är den runda sängens fel att jag känner mig lite kringkring i skallen och om det är sängens fel att det känns som om allt bara går runt?

  


Sjävklart var detta bara ett skämt och jag kan intyga att både starten och landningen var lika fin som alltid när han flyger...


Vi har bokat en höstlovsresa. Jag och barnen tar en liten tur till Nice. It´s nice in Nice så det ska bli underbart! Har vi tur kanske den här SAS-kollegan jobbar ombord på flighten dit eller hem... Hon heter Gen Permert och är en riktig pärla. Via länken kan du läsa om Gen och höra henne sjunga ombord. Hon gör det ibland när andan faller på.



  

Flyg · Humor · Musik · Resor
 
 
Åsa

Åsa

18 oktober 2010 10:38

Vad härligt med en sväng till Nice. Hur funkar det? Kan du vara passagerare eller känner du ett tvång att kliva upp och hjälpa till?

http://wessand.blogg.se

Helga

18 oktober 2010 10:56

Jag kan koppla av, men skulle hjälpa till om något allvarligt skulle inträffa...

 
wiper

wiper

18 oktober 2010 13:50

Den styrmannen har en härlig humor och jag antar att det är han som ofta är rolig. Skulle vara kul att testa en rund säng för en natt ;) Vad kul att läsa om kollegan som sjunger. Det skulle jag verkligen uppskatta om på en flygtur. Lyckostar som skall åka till Nice.

Ha en jättefin dag
kram

http://wiper.bloggplatsen.se

 
britten sa

britten sa

18 oktober 2010 17:07

s nu är jag uppdaterad..ser att du flyger igen..kul med sjungande kollegan och superduper kul med Nice...underbart......

http://glitteroga.blogg.se

Helga

19 oktober 2010 08:10

Det ska bli jättemysigt att göra något tillsammans med mina ungar...

 
Stattinskan

Stattinskan

18 oktober 2010 18:05

Nice är fint, även om jag inte varit där på hösten. Ni kommer att få det jätteskönt :-)

http://metrobloggen.se/stattin

Helga

19 oktober 2010 08:09

Jag har avrit i nice flera ggr genom jobbet men aldrig privat med familjen. Det ska bli mysigt!

 
Freedomtravel

Freedomtravel

18 oktober 2010 20:17

En rund säng låter inte helt enkelt att möblera med... men en natt på hotell skulle jag kunna tänka mig!
Man vill dock helst inte att piloterna är för snurruíga i huvudet när de ska flyga... ;)

http://www.freedomtravel.se

Helga

19 oktober 2010 08:08

Synd bara att natten på det hotellet blev så kort...

Klart att man vill ha pigga piloter!

 
-Nena-

-Nena-

19 oktober 2010 00:35

Härlig humor =D

Mysigt med en hösttripp så där.

http://nena.bloggagratis.se

Helga

19 oktober 2010 08:07

Vi ser verkligen fram emot det och hoppas på lite skönt väder också!

 
Sussi

Sussi

19 oktober 2010 09:59

Nice har jag varit i med mina föräldrar när jag var yngre. Mycket fin stad men man fick passa sig lite. Det fanns många ficktjuvar!

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

Helga

19 oktober 2010 10:04

Bra att du påminde mig om det. Då ska vi vara försiktiga om våra ägodelar!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards