Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 3 april 2011

Shopping, vårlökar och lördagsmiddag...

Av Helga - 3 april 2011 10:32


Igår blev det shopping med dottern och ett besök hos svärmor. Hon mår mycket bättre nu efter sin höftledsoperation...


Den prickiga tröjan och armbandet är till mig och två par byxor, en blus och en jeansklänning är till dottern...


Jag köpte även lite lökväxter som jag planterade ute på altanen för att piffa upp efter vintern...


Det är vår inne i köket också...


Till kvällen blev det en asien-inspirerade kycklinggryta till middag... Receptet hittar du i bloggen Hillas matprat.

 
 
Hannele på Hisingen

Hannele på Hisingen

3 april 2011 12:35

Ibland behöver man förnya sig (sjukgymnastsonen sa att jag inte behöver någon höftoperation, utan mer träning)

http://hannelesparadis.blogspot.com

 
Sussi

Sussi

3 april 2011 12:48

Så vårigt och fint du gjort det. Både ute och inne :)
Lite shopping gör en alltid glad.
Gud så god kycklinggrytan såg ut!

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Johanna

Johanna

3 april 2011 15:51

Shopping är aldrig fel :)

kanske lyckas du knipa kommentar 100 med nästa kommentar :)

http://lifeofjohanna.bloggplatsen.se

 
britten sa

britten sa

3 april 2011 17:22

härligt med lite nytt....vårlökar skulle jag också villa ha.

Måste titta på receptet på grytan ser spännande ut

http://gliteroga.blogg.se

 
Ingen bild

Camilla Lejon

3 april 2011 18:52

Hej! Om du flyger till London den 7 maj på morgonkvisten så ses vi :-)

 
Åsa

Åsa

3 april 2011 20:34

Har också köpt lite blommor idag. Äntligen! Vår! Äntligen! vår! =)

http://wessand.blogg.se

 
Stattinskan

Stattinskan

4 april 2011 09:22

Oj vad vår det har flyttat hem till dig. Det är en helt underbart befriande känsla när våren kommer :-)

http://stattinskan.blogspot.com

 
Filifjonkan

Filifjonkan

4 april 2011 10:12

Hej Helga. Åh så fina grejor ni shoppat loss på den prickiga svarta ser ju läcker ut. Jag gillar prickigt.Skönt att din svärmor mår bättre efter op det tar ju ett tag att komma i fas med sig själv efter det. Lökarna är ju jättefina de ropar vår vår..man blir så glad över de små primörerna verkligen i fönstren.Jag skall i dag inhandla lite till farstubron med.

http://filifjonkan-se.bloggplatsen.se

 
wiper

wiper

4 april 2011 11:26

Vad kul att shoppa kläder. Dom ser jättefina ut och går i vårens färgskalor. Härligt att din svärmor mår bättre efter sin operation. Det blir som ett nytt liv när man kan gå rak i ryggen igen. Jag får vårkänslor när jag ser dina vackra blommor. Vilken härlig gryta. Det receptet måste jag in och hämta, tack!

Ha en fin måndag
kram

http://wiper.bloggplatsen.se

 
helga

helga

4 april 2011 15:20

Tack för era kommentarer;

Camilla; det skulle vara kul. Schemat kommer först i mitten av april... så ännu vet jag inget om maj månad.

http://www.helga1.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards