Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 26 april 2011

GnällO har talat; Skiftarbete på gott och ont...

Av Helga - 26 april 2011 17:08


Så skönt att även valborgshelgens väder väntas bli fint i år... synd bara att det är ännu en helg som jag jobbar. Maken får gå ensam till våra vänner på sillunch - undrar hur han står ut med sin skiftarbetande fru??


Senare i maj är vi bjudna på en 50-årsfest i skärgården - inte långt från vår sommarstuga. Tror ni att jag är ledig då?


Nä... men jag jobbar stenhårt på att försöka byta schema med en kollega - hoppas jag lyckas...


Lite "GnällOmbudsmannen har talat" över detta inlägg - Japp!


Bilden är tagen på en klippa i närheten av vår sommarstuga...

 
 
Ingen bild

bettan

26 april 2011 19:00

Är så jäkla typiskt att man ska jobba när det är nåt kul som händer.
Vi jobbade ju långfredagen och då var det årets första rally med hojjar.Det var 56 stycken från våran klubb...o det bommar vi!
Jag hoppas verkligen det kan vara nån som förbarmar sig över dig och tar ditt pass.Häller tummarna....

 
Åsa

Åsa

26 april 2011 20:21

Åh, jag känner igen det från mitt förra jobb då jag jobbade väldigt oregelbundna tider. Så sätt mycket bättre som lärare (finns många fler fördelar, eleverna tex).
Jag tror dock att du lider mer än maken, faktiskt. Klart han skulle velat ha med dig men det är ju tråkigare för dig att inte få vara med.
Jag vet! Ta med honom hit en ledig helg så kan vi göra nåt ihop!

http://wessand.blogg.se

 
tant Hannele på Hisingen

tant Hannele på Hisingen

26 april 2011 20:29

jo, ibland krockar det (kanske tar du maken till huvudstaden på onsdag)

http://hannelesparadis.blogspot.com

 
Eva

Eva

26 april 2011 22:06

Tråkigt när det krockar på det sättet. Hoppas någon snäll varelse kan tänka sig att byta med dig!

Kram

http://enangelsdagbok.blogspot.com

 
Ingen bild

-Nena-

27 april 2011 01:31

Jag hoppas att du hittar någon som vill byta så du kan vara med på firandet i maj.

 
Stattinskan

Stattinskan

27 april 2011 07:32

Ja, det är både på gott och ont det där med skiftarbete ..
Håller tummarna för att du kan vara med på 5+-årsfirandet
Gomorron

http://stattinskan.blogspot.com

 
Stattinskan

Stattinskan

27 april 2011 07:33

... och det skulle naturligtvis stå 50 ;-D

http://stattinskan.blogspot.com

 
helga

helga

27 april 2011 08:27

Bettan; Igår ringde en tjej som ev kan byta med mig. Vi får se... Synd att ni missade er klubbgrej...

Åsa; Jag är egentligen så van vid detta, men blir lite ledsen när jag missar storhelger och roliga, minnesvärda fester... Jag är bara ledig en helg i maj.

Hannele; Lite för måna krockar för min smak just nu...

Eva; Kanske har jag ett byte på G nu...

Nena; Tack Nena - det kan nog ordna sig lite längre fram.

Stattinskan; Alla våra vänner har vant sig vid att jag strular - kan ofta inte komma.

http://www.helga1.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards