Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 19 augusti 2011

Skolstart och några evenemangstips...

Av Helga - 19 augusti 2011 08:29


Idag börjar sonen skolan och nu är det bara en transportsträcka till våren då han äntligen får ta studenten. I hans utbildning ingår mycket praktik och den börjar redan imorgon på samma ställe som där han har sommarjobbat.


Dottern skulle också ha börjat skolan idag men hon är fortfarande på Sardinien och spelar basket. Det går bra för laget - mycket bättre än väntat! På måndag kommer hon hem - jag längtar!


Sonen och tre kompisar ska åka till vår sommarstuga i helgen. Det blir säkert kul! Hoppas de får lite fint väder så de kan bada eller sticka ut med båten ett tag...


Idag kommer jag även med några lokala evenemangstips;


Idag startar Bondens egen marknad igen utanför resecentrum i Uppsala. Jag tänker gå förbi och kolla läget...



Vid Linnés Sävja strax utanför Uppsala kommer det att vara en visfestival hela helgen... Den kommer jag dessvärre att missa trots att jag bor nära. Ibland måste man ju ut och frakta folk...



Två bilder från Linnés Sävja...

 
 
Stattinskan

Stattinskan

19 augusti 2011 10:16

Så klart att de får fint väder där ute i stugan ... jag har precis gjort soldansen ;-)

http://stattinskan.blogspot.com

 
Sussi

Sussi

19 augusti 2011 16:21

Eftersom det går så bra som det gör för dottern så antar jag att hon inte alls är ledsen över att missa skolstarten ;)

Jag brukar tyvärr missa det mesta av dom där evenemangen. Jag och sambon är så dåliga på att ta oss in till stan..

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
britten

britten

19 augusti 2011 17:45

snart kommer jag också och tittar

http://glitteroga.blogg.se

 
Åsa

Åsa

19 augusti 2011 20:30

Vad kul med en student i huset!
Vi hälsade på Linné en väldigt snabb sväng i somras. Intressant.

http://wessand.blogg.se

 
wiper

wiper

20 augusti 2011 08:30

Tiden går verkligen fort och barnen växer upp. Kul att sonen tar studenten nästa år. Vad kul att han får praktisera där han sommarjobbat. Vad härligt att det går så bra för dotterns basketlag. Förstår att du längtar efter henne när hon är så långt borta och så länge.

Vi brukar också ha "Bondens egen marknad" i Jönköping och det brukar vara välbesökt och vi har själv köpt en del där. Synd att du missar visfestivalen. Jag har själv aldrig varit på nån tyvärr. Jättefina bilder.

Ha en bra helg
kram

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Hannele på Hisingen

Hannele på Hisingen

20 augusti 2011 10:26

jo, augusti är ju den bästa badmånaden

http://hannelesparadis.blogspot.com

 
Kimmie

Kimmie

20 augusti 2011 11:10

Så hos er har skolan redan dragit igång, här startar det på Måndag. Även min son börjar 3:an och tycker det ska bli rätt kul faktiskt. Nu är det ju bara ett år kvar.

http://kimmietid.blogspot.com

 
helga

helga

21 augusti 2011 19:57

Tack för alla kommentarer!

http://www.helga1.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards