Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 25 oktober 2011

Flygvärdinneklänning a´la Wiper och bordskivan i betong är klar...

Av Helga - 25 oktober 2011 09:45


Först och främst - stort TACK till min bloggvän Wiper som sytt en klänning för klädnypor till mig på ett personligt sätt. Tack, tack, tack - du goda människa! När jag kom hem sent igår kväll låg det ett paket i posten och jag blev så himlans glad :)


Titta så fin klänningen blev med en karta som tyg och med fina flygbroscher på som dekorationer...


 


Sonens bordsskiva i betong, som gjorts för ett projektarbete i skolan, är nu klar.  Jag tycker den blev hur cool som helst!


       

Klicka för större format på bilderna...


Nu ska han redovisa hur han gjorde bordsskivan med text och bilder och vi hoppas att hans lärare ska bli nöjd.


   


En rund form byggdes på plyfaskivor och där gjöts bordsskivan med armeringsjärn i mitten. Sen fick skivan "brinna" i säkert en vecka innan vi vågade ta bort formen, slipa ytan lite lätt och flytta in skivan till vardagsrumsbordet.


Idag är min sista flygdag för den här veckan. Det är bra - jag har en fest att tänka på...


Ps. Bloggplatsen har ändrat formatet för headers. Jag blev tvungen att ta bort min header eftersom den var för smal. Nu har jag lyckats ändra formatet och är mäkta stolt! Ds.

 
 
trollmor

trollmor

25 oktober 2011 10:45

Wow vilka grejor. Häftig tröja och bordet imponerar.

http://trollmor.webblogg.se

Helga

25 oktober 2011 15:38

Ja, finfina grejer!

 
Åsa

Åsa

25 oktober 2011 12:34

Vilken häftig! Vad kul att få en sån present.

http://wessand.blogg.se

Helga

25 oktober 2011 15:38

Ja, visst är den söt !!

 
Eva

Eva

25 oktober 2011 12:52

Trevlig present och snyggt bord :)

http://www.enangelsdagbok.blogspot.com

Helga

25 oktober 2011 15:37

Ja, jag blev jätteglad! Det blev kul med bordsskivan...

 
wiper

wiper

25 oktober 2011 15:18

Vad bra att den kommit fram ;) Kul att du gillar klänningen. Bilden laddas inte in riktigt i din blogg utan bara till hälften. Den kanske är för stor. Vad duktig sonen är som fått till den så bra och jämn. Det var läckert med trä på sidorna. Hans lärare blir säkert supernöjd.

Din header blev jättefin och jag gillar texten på den. Passande till en flygvärdinna

Ha en fortsatt fin dag vännen
varm kram

http://wiper.bloggplatsen.se

Helga

25 oktober 2011 15:37

På min minidator syns bara halva bilden men på vår stora familjedator ser bilden normal ut. Vet inte varför... Kanske för att de håller på och mixtrar med våra bilder??

Än en gång tack Wiper!

 
Kimmie

Kimmie

25 oktober 2011 16:46

Vad fin liten klänning =). Bordet blev ju riktigt läckert, vad duktig han är!

http://kimmietid.blogspot.com

Helga

27 oktober 2011 12:39

Jättefin - jag tror jag ska lägga vykort i den...

Ja, han är händig sonen...

 
Sussi

Sussi

25 oktober 2011 21:33

Wiper är superduktig på dom där klänningarna. Jag har en med julmotiv. Den hänger framme i hallen till jul. Jättefin!

Vad duktig din son är. Det bordet är verkligen speciellt och annorlunda. Kul att ha något som alla andra inte har :)

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

Helga

27 oktober 2011 12:38

Ja, hon är så duktig!

Jag hade sett bord med kalksten som borsskiva och då kom vi på den här idén...

 
skrivmoster

skrivmoster

30 oktober 2011 12:14

Fin klänning som jag såg i bloggen. Hon har gjort en med sjömnasmotiv åt mig som jag har i stugan. Hon är grym på att få till fina pyssliga saker! Jag har även en kaffekopp med nåldyna som är så söt!
Sonen ska ha eloge för att han fixar bordsskivan som väl var via ett tips du sett. Kul med egen design!

Ha en skön söndag!

http://skrivmoster.bloggplatsen.se

Helga

30 oktober 2011 16:22

Ja, visst blev klänningen läcker! Kaffekopparna är också så fina!!

Bordskiveidén kom från ett bord som jag sett från ett gotländskt företag med kalksten som bordsskiva.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards