Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 1 november 2011

Höstlov, resa och fest...

Av Helga - 1 november 2011 08:15


Igår återgick jag till vardagen igen om än tillfälligt. Jag hade en Londonflygning på schemat och den var helt fullsatt både till och från flygplatsen Heathrow. Flygbolaget hade satt in ett av våra största flygplan som rymmer 180 passagerare. Det är ju höstlov så det var mycket familjer ombord - mest tonårsfamiljer!!


Jag känner fortfarande av mitt öra sedan förkylningen som däckade mig för ett tag sen. Oftast funkar det bra men vid inflygningen till London hamnade vi i vänteläge, s k holding, i säkert 25 minuter. Då hade mitt öra det inte så gött!


Nu tar jag ledigt igen... Jag har tagit semester och vi sticker några dagar till Rom. Födelsedagen firas med familjen på någon trevlig restaurang - kanske vid Piazza Navona.


I lördags hade jag en fest på lokal för familj, släkt och vänner. Vi var 55 personer och det var italienskinspirerad buffé som bjöds till middag. Jag blev så firad som jag aldrig skulle ha kunna tro. Vi hade även hyrt in en sångerska som körde ett schlagerprogram på ungefär en halvtimme med låtar från olika årtionden. Det var riktigt kul med den lilla överraskningen!


Jag har skrivit ett inlägg om maten på min stora fest i matbloggen - Hillas matprat.


 

 
 
Åsa

Åsa

1 november 2011 10:45

Vad roligt! Man ska bli ordentligt firad när man fyller år. Speciellt när man fyller jämnt.
Jobbigt med örat, dock. Får hoppas att det frisknar till efter några dagar i Rom.

http://wessand.blogg.se

 
trollmor

trollmor

1 november 2011 11:42

Då kommer att minnas och le vid tanken efteråt på din fest.Härligt med en Italienresa. Själv älskar jag Italien och då speciellt deras mat. Rom har jag inte lyckats med att besöka utan jag brukar hålla till runt Milano. Cameri är ett favoritställe där jag känner några Italienare.Montegrotto en kurort som vi åkte fem dagar på studieresa och vi fick besöka många gårdar agroturismogårdar. reseledaren var från Bålstabruk och kunde sitt Italien på sina fem fingrar och hade ett enormt kontaktnät däromkring. Skulle gärna göra om den resan men med andra besök.Då var vi även till Venedig men jag tyckte det var sist på min tio i topp lista av upplevelser.Å det är så kul att resa och ni kommer säkert att få det ..ja helt underbart.

http://trollmor.webblogg.se

 
wiper

wiper

1 november 2011 13:19

När jag flög till Venedig för att antal år sedan var det sånt tryck så jag fick glaskroppsavlossning på ett öga. Tack och lov så ställer hjärnan om sig efter ett tag så man blir van. Det var verkligen många passagerare i ett plan. Har man fått en sån förkylning så är den lite seg att bli av med. Då blir det månag lock i öronen.

Lyckost som skall till Rom, det låter helt underbart. Det är bara min pappa som varit till Rom i vår familj. Vilken härlig lördag du hade och Italienskt är alltid gott. Inte illa att få en sån fin underhållning också.

Ha det toppen med släkten i Rom och sköt om dig väl

Varm kram

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Eva

Eva

1 november 2011 13:22

Hoppas ni får fantastiska dagar i Rom - njut för mig också!

Kram

http://www.enangelsdagbok.blogspot.com

 
britten

britten

1 november 2011 19:31

Önskar dig en bra födelsedag och en underbar resa till Rom...vilken härlig födelsedag....hurra hurra hurra

http://glitteroga.blogg.se

 
Kimmie

Kimmie

1 november 2011 19:32

Låter som en toppenfest! Vad kul med sångerska och allt. Hoppas ni får det helt underbart i Rom när det blir dags.

http://kimmietid.blogspot.com

 
Hannele på Hisingen

Hannele på Hisingen

1 november 2011 22:23

Rom måste vara perfekt denna årstid.

http://hannelesparadis.blogspot.com

 
Sussi

Sussi

1 november 2011 22:40

Men är det dags nu alltså. Hoppas ni får en underbar resa och att du blir ordentligt firad på din födelsedag. Ett grattis är på sin plats :)
Kul att festen blev så lyckad

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Sofia

Sofia

2 november 2011 13:00

Skulle göra nästan vad som helst för höstlov och resa :) Hoppas resan blir underbar!

http://dixxonsblogg.bloggplatsen.se

 
susjos

susjos

2 november 2011 16:23

GRATTIS än en gång! Och visst är det fantastisk att bli så firad :)
Förstår att kvällen blev lyckad, med inhyrd sångerska och allt :) Vilken god mat de såg ut att vara!
Ha det underbart i ROM!!
KRAM

http://susjos.blogspot.com

 
kicki

kicki

2 november 2011 20:18

Underbar födelsedag....och underbar resa. Njut, det är så gött att fylla 50. Nu skall jag knalla in i din matblogg och kolla läget. Kram på dej

http://blogg.vf.se/kicki

 
Mia

Mia

2 november 2011 21:30

Åhh önskar jag också fick åka till Rom!

http://miaslife.bloggspace.se

 
helga

helga

6 november 2011 14:06

Tack för alla kommentarer!!

http://www.helga1.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Ammis

6 november 2011 17:10

Då får man gratulera så här i efterhand. Låter som en kanonfest! Hoppas nu Rom blir riktigt bra, ja det kan väl inte bli annat. Ha det gott. krAMelikram

Helga

6 november 2011 19:48

Tack! Allt har varit lyckat :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards